تابناک: یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بهتر است از خمیردندان‌های جرم‌گیر تنها یک دوره در سال استفاده شود.
کد خبر: ۶۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 26 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا صالحی با بیان اینکه التهاب لثه یا ژنژیویت می‌تواند در اثر عوامل موضعی و سیستماتیک ایجاد شود، اظهار کرد: التهاب لثه نشانه‌اي از بروز ساير بیماری‌ها در بدن است.

وی با بیان اینکه ابتلا به التهاب لثه به دلیل عوامل موضعی بيش از عوامل سیستماتیک شایع است، افزود: اين بيماري مي‌تواند از سنين كودكي و در ابتدا به شكل قرمزی اطراف لثه و فوق دندان‌ها ايجاد شود و رنگ صورتی نرمال اطراف لثه را تغيير دهد و پس از پيشرفت علائم دیگری در لثه‌ها ایجاد كند.

اين عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بيان اينكه در صورت عدم رعايت بهداشت دهان و دندان التهاب لثه در هر سني ايجاد مي‌شود، ادامه داد: رعايت بهداشت دهان و دندان در هر سنی بسیار مهم است زيرا عدم رعایت بهداشت موجب به وجود آمدن جرم‌هایی که در اطراف دندان و لثه می‌شود كه اولین عامل ابتلا به التهاب لثه است.

صالحی با اشاره به اينكه در بدترین نوع موضعی التهاب لثه منجر به لق شدن و از بین رفتن دندان‌ها می‌شود،‌ گفت: التهاب لثه در افرادی كه سیستم دفاعی بدن آن‌ها ضعیف بيشتر ديده مي‌شود؛ افراد مبتلا به دیابت یا ایدز نيز با توجه به ضعف در سيستم ايمني بدم مستعد ابتلا به اين بيماري هستند.

این متخصص دهان و دندان افزود: با ضعيف شدن سيستم ايمني بدن فعالیت میکروب‌ها در ناحیه فوق دندان بيشتر مي‌شود و التهاب لثه نخستين علامت اين نقص در بدن است.

صالحی با اشاره به اینکه جرم تشكيل شده بر روي دندان با هیچ ماده گیاهی از بین نمي‌رود،‌ گفت: جرم‌گیری دندان‌ها تنها توسط دندان‌پزشک ممكن است و بهترین راهکار براي پيشگيري از ايجاد جرم کشیدن نخ دندان، مسواک زدن مرتب و به شیوه صحیح است.

وی با بیان اینکه مصرف دهان‌شویه‌ها که در برخی موارد حاوی الکل هستند برای پیشگیری از ابتلا به لثه مفید است، اضافه کرد: خميردندان‌هاي جرم نيز وجود دارد كه بهتر است از خمیردندان‌های جرم‌گیر تنها یک دوره در سال استفاده شود.

این متخصص دهان و دندان با اشاره بر تاثير جرم‌گیری بر بافت دندان و لثه خاطر نشان کرد: متاسفانه تصور نادرستي در جامعه وجود دارد كه مي‌گويد جرم‌گیری موجب از بين رفتن بافت لثه و دندان مي‌شود در حالي كه جرم دندان‌ها تنها با ایجاد یک حالت لرزشي از بين مي‌رود.

صالحی با اشاره به اينكه 50 درصد بهداشت دهان مربوط به استفاده صحيح از نخ دندان است،‌ گفت: روزانه يك يا دو بار مسواك زدن براي سلامت دهان و دندان بسيار مفید است، البته تمام نکات بهداشتی دهان زمانی ثمربخش است که به شیوه درستی صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار