مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: به منظور رفع افت فشار و یا قطعی آب در شهر بابل، مدیریت انتقال و هدایت آب به داخل شبکه های آبرسانی در نقاط مشکل دار شهر و نیز آبرسانی سیار درحال اجراست.
کد خبر: ۶۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 29 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری پانا، ذبیح الله ذاکری با اشاره به وقوع سیل در مازندران و کمبود آب در شهرهای گروه الف به ویژه بابل در پی افزایش میزان کدورت آب سد البرز، گفت: به منظور رفع افت فشار و یا قطعی آب در شهر بابل، مدیریت انتقال و هدایت آب به داخل شبکه های آبرسانی در نقاط مشکل دار شهر و نیز آبرسانی سیار درحال اجراست.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران در خصوص علت کمبود آب در شهر بابل گفت: در پی وقوع سیل از ساعتهای اولیه روز پنج شنبه، سی ام تیرماه، میزان کدورت آب در سد البرز از 4 به 400 رسید که به دلیل حفظ سلامت مشترکین 250 لیتر در ثانیه آب تصفیه خانه این شهر از مدار بهره برداری خارج شد.
ذاکری با بیان اینکه در شرایط عادی شهرهای گروه الف با کمبود 300 لیتر در ثانیه آب مواجه اند افزود: با خارج شدن 250 لیتردر ثانیه آب از شبکه توزیع، کمبود آب در این شهرها به 550 لیتر در ثانیه رسیده که این مشکل در تمامی شهرهای تحت پوشش آبفا به ویژه نقاط مرکزی شهر بابل نمود بیشتری یافته است.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: در حال حاضر با استفاده از تانکرهای آبرسان از شهرهای فریدونکنار، آمل، قائمشهر و ستاد مرکزی، به مناطقی که با مشکل روبه رو هستند آبرسانی می شود.
ذاکری، با تاکید بر اینکه میزان کدورت آب ذخیره شده در پشت سد باید به حد استاندارد خود برای توزیع در شبکه های آبرسانی برسد، گفت: انتظار می رود با گذشت زمان میزان کدورت آب کاهش یابد.
وی، با تاکید بر اینکه در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم، افزود: مشترکین با سعه صدر و صرفه جویی و ذخیره آب در ساعات کم مصرف، ما را یاری رسانند.
مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، تخریب تاسیسات آبرسانی در شهرهای سوادکوه و سوادکوه شمالی، آلاشت، مرزن آباد، نور، عباس آباد و ساری را بخشی از خسارتهای سیل در حوزه آب شهری دانست و افزود: 15 میلیارد و 75 میلیون ریال برای بهسازی تاسیسات آبرسانی که دچار آسیب و یا تخریب شدند، نیاز است.
 ذاکری با اشاره به اینکه برای تامین آب شهر بابل، احداث تصفیه خانه اصلی واضطراری توسط همکاران آب منطقه ای در حال احداث است، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرحها، شرایط پایداری برای آبرسانی به شهرهای گروه الف صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار