خطیب نماز جمعه مهریز:
امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز گفت: نمایندگان به جای دنبال کردن منافع حزبی و جناحی، در دفاع از حقوق ملت و در طراز انقلاب اسلامی نطق و عمل کنند.
کد خبر: ۶۸۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 01 December 2018

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به خطبه رسول‌الله (ص) در روز فتح مکه در سال هشتم هجری قمری گفت: پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در این خطبه می‌فرماید: شما همه از آدم هستید و آدم از خاک بود. آگاه باشید بهترین و گرامی‌ترین فرد نزد خدا کسی است که تقوایش بیشتر و اطاعتش از حضرت باری‌تعالی بالاتر باشد.

وی با گرامیداشت دهم آذرماه و 23 ربیع‌الاول، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس خاطرنشان کرد: آیت‌الله مدرس یکی از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود و پس‌ازآن نیز پنج دوره به‌عنوان نماینده در مجلس شورای ملی آن زمان از طرف مردم انتخاب شد.

امام‌جمعه مهریز افزود: آیت‌الله مدرس، مردی مبارز و شجاع بود و بااینکه او و همفکرانش در اقلیت بودند اما با سخنان کوبنده و حماسی خود مجلس را تکان می‌داد. او در مقابل ظلم و جور می‌ایستاد و درراه دفاع از حقوق ملت و اسلام به شهادت رسید تا الگویی برای تمام مبارزان جهان باشد.

محی‌الدینی با انتقاد از بی‌توجهی نمایندگان مجلس نسبت به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد: در این ماه‌های اخیر، هزینه‌های زندگی مردم چندین برابر شده است و ملت از مجلس آن صدایی که باید می‌شنیدند نشنیدند. مایحتاج مردم تا ده برابر قیمت افزایش داشته و آن‌ها با حقوق ناچیز نمی‌توانند زندگی کنند و در مقابل عده‌ای با حقوق نجومی به‌اندازه حقوق سی سال یک کارمند در سال حقوق دریافت می‌کنند، انتظار مردم از مجلس، پیگیری این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها است.

وی ادامه داد: نماینده باید همچون مدرس با بصیرت باشد و از معامله کردن با استعمارگران و دشمنان اسلام و ملت بپرهیزد، مدرس یک نفر بود اما استعمار آن روز را به لرزه درآورد. نمایندگان مجلس باید در طراز انقلاب اسلامی و در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی نطق کند و عمل کند. به منافع مملکت و مردم فکر کند نه اینکه به منافع حزب و جناح خود و دوستانش بی اندیشد.

امام‌جمعه مهریز از دولت خواست به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند و اظهار داشت: وزرا نیز تغییر کردند اما تغییری در وضعیت قیمت‌های بازار ایجاد نشد. در حال حاضر بحث کارت سوخت مطرح است. اگر این طرح خوب بود، چرا این دولت آن را ادامه نداد و اگر طرح خوبی نبوده است چرا دولت مصر است این طرح را مجدداً احیا کند؟

وی افزود: این عقده‌گشایی‌های جناحی و حزبی راه به‌جایی نمی‌برد و نتیجه آن می‌شود که مردم زیر دست و پا له می‌شوند و متضرر واقعی این درگیری‌های سیاسی مردم هستند. امیدوار هستیم مجلس در مورد معیشت مردم تصمیمات درست بگیرد و از حقوق ملت به‌خوبی دفاع کند تا مردم طعم خدمت، رفاه و آسایش را بچشند.

محی‌الدینی با گرامیداشت 14 آذر و روز بین‌المللی خیرین، از خیرین شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: از خیرین که افرادی خوش‌نام هستند و نهادهای خیریه دولتی و غیردولتی در محلات مختلف قدردانی می‌کنیم. شایسته است از این انسان‌های دلسوز تقدیر به عمل آید تا آن‌ها با دلگرمی و انگیزه بیشتر به خیررسانی مشغول باشند.

خطیب نماز جمعه مهریز ضمن تقبیح اهانت‌های رئیس‌جمهور آمریکا به ملت شریف ایران تأکید کرد: با نگاهی گذرا به رفتارهای بین‌المللی آمریکا به‌خوبی می‌توان فهمید که آمریکا بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم و جنگ‌طلبی در جهان است و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی در سرتاسر جهان، بزرگ‌ترین دلیل بی‌ثباتی و ناامنی در دنیا و جهان اسلام است.

وی افزود: آمریکا برای تطهیر و پاک کردن این ننگ از چهره خود، همواره کشورها و گروه‌های مقاومت مانند ایران، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

محی‌الدینی همچنین در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه از ساخت مجموعه ولیعصر(عج) در محل میعادگاه نماز جمعه و با مساحت 24 هزار مترمربع خبر داد که یک مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی، ورزشی و عبادی است و قرار است در آینده‌ای نزدیک توسط خیرین و با مساعدت مسئولین و مردم، عملیات عمرانی آن آغاز شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار