مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد؛
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: تخریب چندین باره خط انتقالی آب منجر به کمبود شدید و بحران تامین آب شرب مردم استان شده است.
کد خبر: ۶۸۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 04 December 2018

محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه تخریب چندین باره خط انتقالی آب منجر به کمبود شدید و بحران تامین آب شرب مردم استان یزد شده است، گفت: در حال حاضر علاوه بر کمبود منابع شرب، منابع آبی موجود استان نیز با مشکل جدی روبه رو شده است.

جوادیان زاده افزود: در حال حاضر عمده منابع آب استان یزد دارای‌ای سی‌های بالای ۱۲۰۰ است و این موضوع در برخی مناطق به حتی ۴۰ و ۵۰ هزار‌ای سی هم می‌رسد و همین مسئله باعث شده است تا نتوانیم منابع اآبی استان را به تنهایی وارد چرخه آب شرب کنیم.

وی گفت: هم اکنون از حدود ۱۱۰ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب استان یزد حدود ۵۴ میلیون متر مکعب ان از اب انتقالی تامین و نیم دیگر از ان از منابع آب چاه داخل و با مخلوط شدن با یکدیگر وارد مدار توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: به دلیل تعرضات مکرر و پی درپی به خط انتقال آب شرب استان یزد در ارائه خدمات رسانی به مردم دچار مشکل حادی شدیم و در حال حاضر وضعیت شهر‌ها و روستا‌های استان از نظر تامین آب شرب به شدت وخیم است و آب انتقالی نقش مهم و حیاتی در کاهش وخامت اوضاع دارد.

جوادیان زاده خاطر نشان کرد: چنانچه این آب دچار مشکل شود هیچگونه منبع آب برای جایگزینی آن نداریم و و در حقیقت نیمی از منبع تامین آب شرب استان یزد را از دست خواهیم داد و هیچ راهی برای جبران وجود ندارد.

منابع آب موجود استان یزد کیفیت ندارد
اسلامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز اشاره به پایین بودن کیفیت منابع آب موجود استان گفت: برای تامین آب شرب مردم استان به یک آب با کیفیت نیازمندیم تا با مخلوط کردن با آب بی کیفیت و قرار گرفتن در حد مطلب بتوان آن را وارد شبمکه توزیع اب شرب کرد.

اسلامی گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد منابع آب شرب شهر‌های استان از آب انتقالی تامین می شد، اما امسال به دلیل کاهش تخصیص آب به استان و تعرضات مکرر به خط انتقالی این میزان بین ۲۹ تا ۶۵ درصد رسیده و این موضوع باعث شده است تا‌ای سی آب شرب که سال گذشته بطور متوسط حدود ۵۶۰ بوده به بالای هزار برسد و این مسئله باعث کاهش کیفیت آب شرب مردم شده است.

تامین آب از چاه های شهرستان هزینه بر است
علی دوست مدیرکنترل کیفیت اب شرکت آب و فاضلای استان هم گفت: هم اکنون آب عمده چاه‌های استان یزد دارای‌ای سی بالای ۲۸۰۰ است که آبی بسیار بی کیفیت است و نمی‌توان آن را به تنهایی وارد شبکه توزیع آب شرب کرد.

وی با اشاره به وخامت منابع آب چاه‌های برخی شهر‌های استان همچون شهرستان اردکان گفت: این موضوع هزینه‌های زیادی را از نظر تامین آب شرب با کیفیت به دنیال داشته است.

وی همچین از ایجاد یک دستگاه آب شیرین کن در خیابان شهید رجایی شهر یزد خبر داد و گفت: توسعه این ایستگاه‌ها در یزد از جمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار