دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر یزد:
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به افزایش هزینه‌های پزشکی ناشی از درمان معتادان، گفت: مصرف مواد مخدر گسترش جرایم اجتماعی در کشور را در پی داشته است .
کد خبر: ۶۹۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 22 December 2018

«سیدمصطفی کرباسی» در نشست علمی «مسأله شناسی اعتیاد در استان یزد» که در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: از میان آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان در گروه مهمترین و مخرب ترین آسیب‌ها قرار دارند.

وی با بیان این که بر اساس آمارهای موجود در کشور مصرف مواد مخدر گسترش جرایم اجتماعی را در پی داشته است، افزود: به گونه‌ای که در حال حاضر ۶۵ درصد همسرآزاری ها، ۵۵ درصد طلاق ها، ۳۰ درصدکودک آزاری ها، ۲۵ درصد قتل عمدها، ۲۵ درصد نزاع و خشونت ها و ۲۰ درصد جرایم منکراتی مستقیماً با مواد مخدر و سوء مصرف مواد مخدر ارتباط داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در بخش اقتصادی هم هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر یا هزینه‌های پزشکی ناشی از درمان افزایش یافته است.

کرباسی در ادامه به عوامل خارجی و داخلی موثر در گسترش مصرف مواد مخدر و دشواری های کنترل آن اشاره و تصریح کرد: این مسئله به یکی از پنج آسیب مهم کشور ما تبدیل شده است و براساس برنامه ششم توسعه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی شیوع مصرف مواد و روان گردان ها باشیم.

وی تحقق این هدف را مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و مردم نیاز دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های قانونی و اجرایی، باید سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر محور فعالیت خود را به سمت برنامه‌های پیشگیری و کاهش مصرف سوق دهد.

این مسئول در پایان با بیان این که فعالیت‌های انجام شده باعث بهبود بازتوانی معتادان، صیانت و حمایت از انها شده است، گفت: اولویت‌های بعدی ما حمایت از خانواده‌های این گروه و مقابله با مواد مخدر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار