مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ تن گوجه‌فرنگی به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از همدان صادر شده است، عنوان کرد: ۱۹ هزار هکتار از اراضی همدان تاکنون مجهز به آبیاری تحت فشار شده است که ۱۳ درصد از اعتبارات مکانیزاسیون استان شامل همدان می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ 23 December 2018
حسین فضلی با بیان اینکه امسال سرمازدگی سبب کاهش ۳۳ هزار تنی تولیدات باغات همدان شد، گفت: سطح اراضی غلات بیمه شده همدان امسال کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، فضلی در کارگروه اقتصاد کشاورزی شهرستان همدان در مورد اتمام کشت غلات پاییزه همدان اظهار داشت: امسال کشت پاییزه غلات در ۶۳ هزار هکتار انجام شده که ۵۲ هزار هکتار گندم و ۱۱ هزار هکتار جو بوده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از کشت غلات بیشتر و سطح زیر کشت نیز وسیع‌تر شده است، افزود: امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تن کود و ۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده در بین بهره‌برداران توزیع شده است.

فضلی با بیان اینکه امسال بیمه محصولات کشاورزی در رابطه با غلات در سطح حدود ۷ هزار هکتار از اراضی انجام شده است، گفت: این سطح بیمه اراضی زیر کشت غلات در مقایسه با سال گذشته بسیار کم است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیان کرد: میزان اعتبارات جذب شده در بخش مکانیزاسیون کشاورزی ۸.۵ میلیارد تومان بوده که ۱۲۷ درصد از کل اعتبارات جذب شده و بیشتر برای تجهیز ادوات کشاورزی بوده است. 

فضلی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ تن گوجه‌فرنگی به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از همدان صادر شده است، عنوان کرد: ۱۹ هزار هکتار از اراضی همدان تاکنون مجهز به آبیاری تحت فشار شده است که ۱۳ درصد از اعتبارات مکانیزاسیون استان شامل همدان می‌شود.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات استان در رابطه با آبیاری تحت فشار ۳۳ میلیارد تومان است که به صورت شناور در سطح استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: اعتبار جذب شده تجهیز آبیاری تحت فشار در همدان ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۱.۲ درصد از اعتبارات کل استان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ فعال کشاورزی در بخش‌های آفات، بهداشت دام و طیور، کشت دانه‌های روغنی، بیمه و ... آموزش دیده‌اند، اعلام کرد: چهار نفر تولیدکننده برتر استان شناسایی شده و دو تولیدکننده نمونه کشوری در همدان انتخاب شده‌اند.

فضلی با اشاره به اینکه امسال بر اثر سرمازدگی ۳۳ هزار تن کاهش تولیدات باغی داشتیم، تأکید کرد: ۶۸۸ هزار هکتار از باغات با مبلغ ۸۹ میلیارد تومان دچار خسارت شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار