عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران:
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان این‌که آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 7 قانون کار که نوع و سقف قراردادهای موقت را مشخص می‌کند، حدود 25 سال روی زمین مانده است، گفت: خواسته همه کارگران آن است تا این آیین نامه اجرایی تدوین و نوع و سقف قراردادهای موقت مشخص شود تا شاهد آن نباشیم تا کارگران به راحتی از کار خود بیکار شوند.
کد خبر: ۶۹۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 30 December 2018

محمدرضا راهداری‌زاده در خصوص مساله اخراج کارگران از کارخانه‌ها اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران پس از بحث‌های معیشتی بحث قراردادهای کار است که آینده شغلی کارگران را تضمین می‌کند.

وی افزود: عمده قراردادهای کاری کارگران، قراردادهای موقتی است که کار مربوط به آن ماهیت دائم دارد و در آن زمینه نباید با کارگران قرارداد موقت منعقد کرد.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران تصریح کرد: اشتغال در عمده کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف دارای ماهیت دائم است اما متاسفانه بخش عمده‌ای از کارخانه‌ها با کارگران خود علی‌رغم ماهیت دائم شغل، قراردادهای موقت منعقد می‌کنند که در نهایت منجر به اخراج کارگران از آن کارخانه می‌شود.

راهداری زاده عنوان کرد: ماهیت این قراردادهای موقت به شکلی است که کارفرما می‌تواند بلافاصله پس از اتمام قرارداد، کارگر خود را اخراج کند و کارگر نیز حقی برای دفاع از خود ندارد زیرا مهلت قرارداد به اتمام رسیده است و بر اساس آن کارفرما نسبت به اخراج کارگر اقدام کرده است.

وی بیان کرد: فصل یک ماده 7 قانون کار اگر اجرایی شود، تکلیف قراردادهای موقت و قراردادهای دائم مشخص می‌شود و بر اساس آن دیگر نمی‌توان برای مشاغلی که ماهیت دائم دارند، قرارداد موقت منعقد کرد.

این فعال کارگری با بیان این‌که آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 7 قانون حدود 25 سال روی زمین مانده است، خاطرنشان کرد: این آیین نامه اجرایی در طول 25 سال گذشته تا کنون نوشته نشده و در این زمینه خواسته همه کارگران آن است که این آیین نامه اجرایی تدوین و نوع و سقف قراردادهای موقت مشخص شود و شاهد آن نباشیم تا کارگران به راحتی از کار خود بیکار شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: قانون کار ، کارگران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار