محصولات دانش بنیان با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در شهرک صنعتی شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۷۰۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: این محصولات شامل اندازه گیری کشش بین سطحی به روش قطره چرخان، لباس ضد اشعه و نانو غشاء هوشمند تصفیه آب است.

اندازه گیری کشش بین سطحی به روش قطره چرخان (سانتریفیوژ قطره) است که می بایست یک شیشه‌ی مویینه با دوری بیش از بیست و پنج هزار دور بر دقیقه به گردش در آید.

این مجموعه با اتکا به پشتوانه‌ی علمی و عملی خود در زمینه‌ی ساخت دستگاه‌ها همواره به دنبال اضافه نمودن دستگاه‌هایی جدید به محصولات خود بوده است تا به این ترتیب نه تنها نفوذ خود در مجامع علمی را افزایش دهد بلکه در راستای تحقق اهداف نظام برای بومی سازی دانش فنی و تکنولوژی گامی موثر برداشته شود .

لباس ضد اشعه از جنس نانو کامپوزیت لاستیک که از اختلاط یک نمونه لاستیک با نانو ذرات ساخته شده است از این نوع محصولات است.
این لباس بر خلاف سایر نمونه‌های مشابه خارجی بدون سرب است و مشکلاتی از قبیل سمی بودن، نشتی و شکستن را ندارد. از این محصول برای پزشکان و بیماران که در مواجه با اشعه X هستند استفاده می شود.
نانو غشاء هوشمند تصفیه آب که از خاک‌های بومی استان فارس ساخته شده برای تصفیه آب و پساب‌های صنعتی استفاده می شود.
دیگر محصول گروه فتکو با استفاده از تکنولوژی نانو است. این نوع غشاء حاوی نانو ذراتی است که قابلیت حذف مواد مختلف را دارد و با توجه به نوع فرآیند جداسازی طراحی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار