امام جمعه تکاب گفت: شروع سفرهای خارجی بشاراسد و دیدار اول از ایران، ضمن بیان شکست دشمن در سرنگونی دولت سوریه، قدردانی این دولت از ایران را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۲۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 01 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام عیسی برادری امروز در خطبه نماز جمعه تکاب، سفر بشار اسد به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را حامل پیام مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به شروع سفرهای خارجی بشار اسد که در دیدار اول به ایران سفر کرده، ضمن بیان شکست دشمن در سرنگونی دولت سوریه، قدردانی این دولت از ایران را بخاطر حمایت‌های انجام شده، نشان می‌دهد.

وی به سالروز انعقاد معاهده پاریس اشاره و تصریح کرد: این معاهده در سال 1235 بین ایران و انگلستان منعقد و باعث تفکیک و جدایی افغانستان از ایران شد و نمونه‌ای از دسیسه‌های انگلیس به شمار می‌رود.

امام جمعه تکاب به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مداح و ذاکر باید انقلابی باشد تا بتواند با شعر و لحن خوب، مفاهیم انقلاب را منتقل کند و از آنجایی که یکی از اهداف انقلاب، جامعه سالم و امن است هیات‌ها می‌توانند با ایجاد نشاط و انرژی معنوی باعث ایجاد چنین جامعه‌ای شوند.

وی افزود: هیات‌های مذهبی در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار هستند و باید با شعر و مداحی به پدر و مادرها خط بدهند و باعث ایجاد انس و الفت خانواده‌ها شوند.

برادری بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع مداحان از ازدواج دیر هنگام و سفید ابراز نارضایتی و هیات‌های مذهبی را به بیان حیا و عفت در جامعه و تشویق جوانان به ازدواج به موقع ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه لازمه مقابله با توطئه دشمنان پاکی و طهارت است، گفت: هیات‌های مذهبی با معنوی‌سازی جوانان می‌توانند برای مبارزه با دسیسه‌های دشمن به یاری نیروهای متعهد و انقلابی بشتابند.

امام جمعه تکاب بیانیه گام دوم انقلاب را دارای گستره وسیع خواند و ادامه داد: به موضوع معنویات و ایثار و از خود گذشتگی در این بیانیه اشاره شده و توجه به موضوع مادر در همین راستا است و احترام به مادر از معنویات محسوب می‌‌شود و قدردانی مردان از زنان خود نیز باعث افزایش روحیه معنوی خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

وی افزود: سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری در هفته جاری قرار دارد و از آنجایی که در آستانه عید نوروز هستیم و با توجه به مسائل معیشتی و فشار اقتصادی باید هم به خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و هم آنهایی که شرایط عضویت در این دو مجموعه را ندارند، کمک بیشتری شود و با حضور پر رنگ در جشن نیکوکاری در این امر خداپسندانه سهیم شویم.

برادری ادامه داد: امسال عید را ساده و کنترل شده برپا کنیم تا برخی خانواده‌ها که شرایط مالی مناسبی ندارند، بتوانند در کنار ما عید بگیرند.

وی به روز درخت‌کاری اشاره کرد و گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنم که به بحث درخت‌کاری توجه کنند و به یاد داشته باشیم منابع طبیعی سرمایه مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار