مسئول باغبانی شهرضا:
تابناک: مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ‌شهرضا گفت: براساس اعلام نظریه کارشناسان باغبانی کاهش شدید دما در چند روز اخیر، سبب وارد شدن خسارت به بیش از ۸۰ درصد درختان بادام در شهرضا شده است.
کد خبر: ۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عبدالله دانایی، با بیان اینکه کاهش دما در چند روز اخیر سبب بروز خسارت به بخشی از باغات شهرضا شده است، اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی و گرم شدن یک باره هوا در شهرضا، منجر به گل‌دهی پیش از موعد باغات بادام و زردآلو و آلوچه شد اما کاهش شدید دما در چند شب گذشته، بخش زیادی از این باغات را دچار خسارت کرد.

وی افزود: بر اساس اعلام نظریه کارشناسان باغبانی کاهش شدید دما در چند روز اخیر سبب وارد شدن خسارت بیش از 80 درصد درختان بادام در شهرضا شده است.

مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه بسیاری از درختان میوه مانند بادام و هلو در باغات منطقه به گل نشسته‌اند، گفت: از مجموع 70 هکتار باغات بادام شهرضا حدود 60 هکتار آن بر اثر این برودت دچار خسارت شدند.

وی تصریح کرد: همچنین از مجموع 50 هکتار باغات زردآلو به حدود 5 هکتار خسارت رسیده و از 20 هکتار باغات گوجه سبز گل داده بیش از 70 در صد خسارت رسیده است.

دانایی با اشاره به اینکه بدون شک سرمازدگی بر کیمیت و کیفیت میوه درختان تاثیر سویی دارد و سبب کاهش تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل متغییر بودن دمای هوا، نمی‌توان اقدامی در راستای کاهش خسارات سرمازدگی درختان انجام داد و در حال حاضر بیشتر درختان بادام در بعضی از شهرها شکوفه زده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :