دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان خبر داد
تابناک: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 36 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در سطح استان اصفهان شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مصطفی هادی‌زاده بعدازظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرضا به لحاظ عملکرد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اصفهان به عنوان یک شهرستان پیشگام و موفق مطرح است.

وی افزود: مقوله اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از مسائل مهم و اساسی به شمار می‌رود که دولت تدبیر و امید به شکل جدی در راستای تحقق آن هدف‌‌گذاری کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف 34 هزار کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان بیان کرد: ارائه آمارهای حقیقی به مردم در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت یازدهم به شمار می‌رود که تاکنون به شکل شایسته محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه سن اعتیاد به مواد مخدر در ایران به حدود 15 سال کاهش یافته است، متذکر شد: در وضعیت کنونی میزان اطلاع خانواده‌ها از آثار مخرب ناشی از اعتیاد به مصرف مواد مخدر بسیار ناچیز است و بر همین اساس بسیاری از خانواده‌های ایرانی حدود پنج سال پس از اعتیاد فرزندانشان از این موضوع آگاه می‌شوند.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه تشدید اعتیاد در زنان روند فزاینده‌‌ای دارد، تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود استان اصفهان با کسب رتبه نخست مرگ و میر بانوان به دلیل اعتیاد در کشور موقعیت نامناسبی دارد.

وی با بیان اینکه روند مصرف سیگار در جامعه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، عنوان کرد: ایران به عنوان کشور رکورددار در حوزه مصرف سیگار قاچاق در سطح جهان مطرح است و سالانه حدود 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با تشریح اهمیت بررسی ابعاد مختلف اعتیاد بر سایر معضلات اجتماعی گفت: بررسی راهکارهای اصولی و بهینه ترک اعتیاد در سطح کشور باید با هم‌اندیشی و تعامل مجموعه دستگاه‌های مسئول و متخصصان مجرب اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در تعداد قابل توجهی از مراکز ترک اعتیاد روند اصولی و علمی در این حوزه اجرایی نمی‌شود و در نتیجه شاهد دست‌یابی به نتایج مثبت و سازنده‌ای در این حوزه نیستیم.

هادی‌‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های غیراصولی برخی مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد آسیب‌های گسترده‌ای بر جامعه وارد می‌کند، افزود: بر همین اساس در سال جاری نسبت به شناسایی تعداد 36 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در سطح استان اصفهان اقدام شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آموزش اقشار مختلف جامعه به منظور کاهش گرایش به مواد مخدر باید مبتنی بر مطالعات علمی باشد، اضافه کرد: تقویت نقش خانواده‌ها در آموزش جوانان، افزایش جایگاه مذهب در زندگی افراد، بهره‌گیری اصولی از فرهنگ بومی، استفاده از ظرفیت های بسیج عمومی و اهتمام مجموعه رسانه‌ها در این حوزه از مهم‌ترین مسائل در راستای مقابله با تشدید پدیده اعتیاد به شمار می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار