کد خبر: ۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 09 August 2015
رشت - ایرنا - استاندار گیلان در جلسه ستاد راهیان نور و اردوهای طرح هجرت گفت : اعزام کاروان های راهیان نور و اردوهای طرح هجرت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در این نشست با قدردانی از فرماندهی سپاه استان در خصوص تحول در بخش های سازندگی، راهیان نور و آثار شهدا و خانواده های معظم آنان افزود : موفقیت و پیشرفت امروز کشور را مدیون ایثارگری ها و فداکاری های شهدا هستیم.
وی بر ضرورت فعال تر شدن کمیته های راهیان نور استان تأکید و خاطر نشان کرد : فرمانداران با همکاری فرماندهان نواحی شهرستانها به صورت جدی ، اعزام اقشار مختلف به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را دنبال کنند.
نجفی اضافه کرد : غنی سازی اوقاف فراغت جوانان ، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی ، کمک به سازندگی و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم از اهداف اردوهای جهادی است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر آثار اعزام کاروان راهیان نور و اردوهای طرح هجرت عنوان و تصریح کرد : مسوولان امر می بایست از ظرفیت های موجود استفاده کرده و جوانان را بیش از پیش با مناطق جنوبی کشور که مملو از رازهای نهفته و فداکاری های شهدا در این سرزمین است آشنا کنند.
استاندار همچنین با اشاره به تاثیر اردوهای طرح هجرت در محرومیت زدایی گفت : این طرح ها باید منطبق با اقتصاد مقاومتی ، فراگیر و گسترده باشد تا علاوه بر اینکه مردم از آن بهره لازم را ببرند به توسعه اشتغال نیز بپردازند.
وی همچنین به طرح های خوب اقتصاد مقاومتی که از سوی سپاه صورت می گیرد اشاره و اضافه کرد : باید تلاش شود تا نگاه ما در این حوزه تخصصی باشد.
وی جدیت، اخلاق و اخلاص را از ضروریات مورد نیاز برای پیشرد اهداف دانست و گفت : اقدامات باید به صورت همگانی باشد و از همه تلاشگران نیز تجلیل شود.
در این نشست فرمانده سپاه قدس استان گفت : در سال گذشته با همکاری دستگاه های مختلف 34 هزار و پانصد و هشتاد نفر از استان گیلان از مناطق عملیاتی بازدید کرده اند که شامل دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و اقشار مختلف مردم بوده اند.
سردار محمد عبداله پور اردوهای راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود : در فضای جنگ نرم دشمن که بر روی نسل جوان در حال برنامه ریزی است این اردوها روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را در جوانان ما زنده کرده است.
وی بر ساخت اردوگاه راهیان نور گیلان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد : امیدواریم با حمایت های دولت و استاندار امسال شاهد افتتاح این اردوگاه باشیم.
در ادامه جلسه هر یک از مدیران، فرمانداران و فرماندهان نواحی سپاه استان به ارائه دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار