مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اظهار داشت: از 422 هکتار زمین واگذاری شده، طی سال گذشته، 98 هکتار آن به صورت زمین خالی یا زمین دیوارکشی شده پس گرفته شده است.
کد خبر: ۷۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 09 August 2015
به گزارش تابناک کرمانشاه، شاپور قنبری در نشست خبری به مناسبت 21 مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک عنوان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار هکتار زمین در اختیار داریم که از این میزان 1354 هکتار آن آماده سازی و عملیاتی شده و 821 هکتار آن به صورت زمین خالص صنعتی است که 422 هکتار آن به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: از 422 هکتار زمین واگذاری شده، طی سال گذشته، 98 هکتار آن به صورت زمین خالی یا زمین دیوارکشی شده پس گرفته شده است.
قنبری اظهار داشت: در حال حاضر از 21 شهرک موجود 19 شهرک آبرسانی شده،  20 شهرک شبکه برق برقرار شده و 12 شهرک نیز گازکشی شده است. همچنین شبکه داخلی گاز سه شهرک دیگر ایجاد شده و منتظر مساعدت شرکت گاز برای اتصال این شهرک‌ها به شبکه گاز هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان درخصوص تصفیه خانه پساب های صنعتی گفت: پساب نزدیک به 78 درصد از واحدهای صنعتی از طریق 3 هزار و 850 مترمکعب تصفیه خانه در حال بهره برداری صورت می گیرد.
وی افزود: در راستای ایجاد فضای سبز، هر واحد صنعتی موظف است بیش از ده درصد فضای خود را به فضای سبز اختصاص دهد.که درحال حاضر در 1354 هکتار زمین صنعتی عملیاتی شده است.
قنبری در ادامه عنوان کرد: بمنظور آشنایی واحدهای صنعتی با قوانین کسب و کار، یک بسته آموزشی به این واحدها ارائه شده و تاکنون 234 دوره آموزشی برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: احداث شهرک فناوری در راستای ارتقاء دانش و به روز رسانی واحدهای صنعتی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده، درحال پیگیری است و تاکنون بودجه‌ای جهت راه‌اندازی آن تخصیص داده نشده است.
وی افزود: صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نماد حمایت از صنایع کوچک و متوسط هستند و شرکت شهرک های صنعتی استان به نمایندگی از سازمان مرکزی، وظیفه اصلی حمایت از این صنایع را برعهده دارند.
قنبری تصریح کرد: اکنون 48 درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی استان، راکد هستند که مهمترین دلیل آن عدم وجود سرمایه در گردش و نقدینگی،استفاده از تکنولوژی‌های غیر قابل رقابت در بازار، نبود بازار فروش محصول، اختلاف شرکا، سوء مدیریت و عدم آگاهی مدیران از حوزه کاری خود است.

وی در ادامه گفت:شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها نیز در ایجاد این رکود 48 درصدی تأثیرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط دولتی با سرمایه گذاری اندک 24 درصدی توانسته اند 48 درصد در حوزه صنعت اشتغال زایی کنند افزود: این صنایع برای هفت هزار و 500 نفر در استان اشتغال زایی کرده اند.

قنبری به خوشه های صنعتی اشاره کرد و گفت: خوشه های صنعتی یکی از مدل ها و اشکال توسعه شبکه های واحدهای صنعتی است که درحال حاضر در استان کرمانشاه 10 خوشه صنعتی با قابلیت توسعه شناسایی شده و تاکنون چهار خوشه وارد مرحله عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه اظهار داشت: برای عملیاتی شدن واحدهای صنعتی عملیاتی باید از حوزه رقابت و فناوری اطلاع داشته باشند که به همین منظور مرکز خدمات کسب و کار کرمانشاه در شهرک صنعتی بیستون دایر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار