مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات استان در سال زراعی جاری آغاز شده که در این راستا در 192 هزار و 832 هکتار از مزارع عملیات سمپاشی انجام گرفته است.
کد خبر: ۷۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 03 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جعفر وحدت ، با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۱۹۲ هزار و ۸۳۲ هکتار از مزارع استان عملیات سمپاشی انجام گرفته است اظهار کرد: از این مقدار سطح مبارزه، در حدود ۱۸۴ هزار و ۳۵۱ هکتار در مزارع گندم و هشت هزار و ۴۸۰ هکتار در مزارع جو مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز پهن و نازک برگ و توام انجام شده است که در محصول گندم نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۳ و نیم درصدی و در محصول جو شاهد رشد ۲۶ درصدی هستیم.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های مستمر و مشکلات موجود بر سر راه عملیات سمپاشی، امسال در سطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتار نیز مبارزه شیمیایی با آفت سن مادری صورت گرفته که نسبت به سال گذشته با رشد ۷.۸ درصدی روبرو بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مبارزه نکردن با علف‌های هرز خسارت جدی  به مزارع وارد می‌کند و می‌تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل بهار، احتمال شیوع انواع بیماری‌ها به ویژه زنگ زرد به دلیل بالا بودن رطوبت، در مزارع غلات دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: به زارعین توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط رشد مطلوب مزارع غلات، در مزارع آلوده نسبت به مبارزه به موقع با افت سن پوره، با مشورت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام کنند.

 وحدت بیان کرد: در محصولات باغی نیز براساس بررسی‌ آمارهای ایستگاه‌های پیش آگاهی و شبکه‌های مراقبت و همچنین تجزیه و تحلیل آنها از 482 ایستگاه موجود در سطح استان، باغداران استان باید در حال حاضر نسبت به پیشگیری به موقع از وقوع آفات و بیماری‌ها به ویژه لکه سیاه سیب و سفیدک‌های تاکستان‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

وی عنوان کرد: همزمان عملیات مبارزه شیمیایی با آفت پوره سن غلات نیز در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار