سرپرست گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شرایط توسعه گردشگری و فرصت معرفی این استان چهار فصل به جهانیان فراهم شده است.
کد خبر: ۷۷۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مهدی آبادی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در جشنواره توت و انجیر اظهار داشت: وجود نیرو‌های متخصص گردشگری فرصت بسیاری خوبی برای توسعه گردشگری اورامانات است.

 وی ادامه داد: میزبانی کرمانشاه در اجلاس بین المللی بوم گردی و توسعه روستایی در سال ۲۰۲۰ مهمترین دستاورد مسئولان استان است که گردشگری در اولویت برنامه‌های آن‌ها قرار گرفته است.

مهدی آبادی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ از استان بازدید کنند، بیان داشت: روستای گلان نیز یکی از روستا‌های هدف و میزبان جهت برگزاری ریز رویداد‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان بر برگزاری هفتگی ریز رویداد‌ها است، اظهار داشت: با حضور قادری مدیر کل میراث فرهنگی برگزاری این رویداد‌ها در روستا‌ها آغاز شده و تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها مستمر باشد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه  هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی روستای گلال به عنوان یکی از روستا‌های مقصد گردشگری در استان دانست و گفت: این روستا از جمله روستا‌هایی است که در کریدور گردشگری شمشیررود قرار گرفته است در این کریدور روستا‌هایی همچون خانقاه، نسمه، دشهوجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه محور گردشگری اورامانات به خوبی به مردم کشور و جهانیان در حال معرفی است، افزود: نوع بافت منطقه، طبیعت بکر اورامانات و میهمان نوازی مردم با اصالت کُورد زبان زد عام و خاص است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار