مرکز مقابله با جرایم سایبری، اعلام کرد تولید و انتشار محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی و انتشار آن در رسانه‌ها جرم محسوب می شود.
کد خبر: ۷۸۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 26 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مرکز مقابله با جرایم سایبری اعلام کرد شبکه‌ای از عناصر فعال در زمینه ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

مرکز مقابله با جرایم سایبریعنوان کرد تولید و انتشار محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی و انتشار آن در رسانه‌های معاند از جمله اقدامات مجرمانه این افراد است.

همچنین تلاش برای بر هم زدن امنیت ملی، تشویق و تحریک افراد به قانون‌شکنی و اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، طراحی و ارائه مشاوره برای راه‌اندازی کمپین علیه امنیت فرهنگی و امنیتی جامعه از دیگر اقدامات مجرمانه این افراد است.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که در راستای مقابله با جرایم رو به گسترش بخشی از کاربران که با سوءاستفاده از حاشیه امن ایجاد شده حاصل از برخی ناهماهنگی‌ها و سوءمدیریت متولیان امر ساماندهی فضای مجازی کشور، دست به اقدامات ساختارشکنانه ضدامنیتی و ضدفرهنگی در این فضا زده و به مقدسات توهین می‌کنند، سلسله اقداماتی را صورت خواهد داد.

این مرکز تاکید کرده: "با وجود کم‌کاری‌های مسئولان امر در زمینه احراز هویت کاربران در فضای مجازی که منجر به جرایم گسترده در این فضا شده است، این مرکز حسب وظیفه ذاتی خود در حوزه‌های کشف، شناسایی و رهگیری کاربران خاطی در فضای مجازی، نسبت به شناسایی این عوامل مغرض و برهم‌زنندگان امنیت فرهنگی جامعه اقدام کرده و در حال حاضر و بنا بر نتایج و اطلاعات قابل توجه به دست آمده، ورود جدی خود را در برخورد و مقابله با قانون‌شکنان اعلام می‌دارد. "

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار