هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:
به گزارش خبرنگار ما ، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی دریک کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با گفتن اینکه فضای سیاسی حاکم بر کشور تب‌دار است، از بد اخلاقی های سیاسی انتقاد کرد و گفت: جا دارد اخلاق‌مداری را وارد سیاست کنیم و از اتهام زنی‌ها دوری کنیم.
کد خبر: ۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 19 August 2015

وی با بیان اینکه به هیچ یک از گروه‌های سیاسی وابسته و دلبسته نیستم، اظهار کرد: همواره بر اساس مفاهیم دینی و شرعی و بر اساس تفکرات خودم اظهار نظر می کنم و زمانی که حرف هایم به مذاق برخی گروه‌ها خوش نمی آید، با اتهام زنی مرا فردی وابسته به گروهی خاص معرفی می کنند که این اتهام زنی‌ها بی پایه و اساس است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با هیچ یک از گروه های سیاسی مشکلی ندارم، گفت: دشمنان هیچ تأثیری در اتفاقات کشور ما ندارند و این گروه های سیاسی داخلی هستند که در صورت عملکرد اشتباه، می توانند کشور را وارد باتلاق کنند.

* تندروی ها زنگ خطر جامعه اسلامی

آیت الله هاشم زاده هریسی وجود تندروها را زنگ خطری برای جامعه اسلامی دانست و گفت: در گذشته تندروها هر خطای کوچکی را گناه می دانستند و فرد خاطی را کافر، این تندروها کار را به جای رسانده بودند که حضرت علی (ع) را کافر می دانستند و بلاهای زیادی بر سر او آوردند. تندروهای زمان ما هم داعشی ها هستند که باید از رشد تفکر داعشی در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سیاست اسلامی با سیاست کنونی حاکم بر جامعه تفاوت زیادی دارد، گفت: طبق تعریف واژه "سیاست" در قرآن کریم؛ خود سازی برای تزکیه، تربیت خانواده به منظور مفید واقع شدن برای جامعه و تربیت و مدیریت جامعه برای به کمال رسیدن سه محور اصلی سیاست اسلامی است که با توجه به فضای کنونی، ترجیح می دهم سیاسی حرف نزنم و مسایل شرعی، اسلامی و حقوقی را اساس سخنانم قرار دهم.

* نمی دانم اتهام‌زنی و افشاگری عیب‌ها از کجا وارد سیستم فرهنگی جامعه ما شده است

هاشم زاده هریسی تصریح کرد: با گفتن هر عیب، خشت روی خشت نمی ماند، خداوند ستار العیوب است و از افشای عیب‌ها خوشش نمی آید، ولی نمی دانم اتهام‌زنی و افشاگری عیب‌ها از کجا وارد سیستم فرهنگی جامعه ما شده است؟ اصلاح فرهنگ اصلی ترین محور انقلاب اسلامی است که متأسفانه از زمین و آسمان گناه می بارد، حتی نمی توانم به مطبوعات نگاه کنم، چون برخی مطالب آراسته به دروغ و بر مبنای قدرت طلبی است.

* ضرورت رعایت کرامت و حقوق انسان‌ها

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان بر ضرورت رعایت کرامت و حقوق انسان‌ها در جامعه تأکید کرد و افزود: شکستن دل یک انسان همچون شکستن و خراب کردن خانه خداوند است، در دین اسلام حقوق مردم بر حقوق خداوند ارجعیت دارد؛ بطوری که خداوند با شفاعت ائمه معصومین به هر قدری که بخواهد از حق خود می گذرد، ولی حق الناس بخشودنی نیست.

هاشم زاده هریسی در خصوص حقوق شهروندی و وعده رئیس جمهور روحانی در این خصوص ، گفت: فصل حقوق شهروندی قانون اساسی بطور کامل اجرا نمی شود و حتی نقض می شود؛ من معتقدم با اجرای کامل قانون اساسی بسیاری از مشکلات و موانع رفع می شوند و ضروری است دولت توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

* از برگزاری انتخابات باشکوه مأیوس نیستم

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با بیان اینکه از برگزاری انتخابات باشکوه مأیوس نیستم، تاکید کرد: عملکرد بی طرفانه و قانونی مجریان انتخابات می تواند زمینه ساز برگزاری شکوهمند انتخابات و حضور موثر مردم شود. البته برای این منظور باید فضای سیاسی کشور با اخلاق آکنده شود، چرا که بی تقوایی و بی اخلاقی در فضای کنونی سیاست حاکم شده است.

آیت الله هاشم زاده هریسی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: ایشان به عنوان یک شهروند حق دارد خود را در معرض رای شهروندان قرار دهد و در این خصوص جای بحث نیست، البته مسئولان نباید فراموش کنند که مدیون امام راحل و خانواده ایشان هستند.

* حکم قاضی قابل احترام است

وی در رابطه حکم قوه قضائیه مبنی بر زندانی شدن "مهدی هاشمی" فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در جریان این پرونده قرار ندارم و قاضی هم نیستم، ولی حکم قاضی در جمهوری اسلامی ایران قابل احترام است و همه دیدند که مهدی هاشمی از خارج به ایران آمد و خود او و خانواده اش در برابر قانون تسلیم شدند و دیگر جای بحثی وجود ندارد، اگر جرم وی فساد کلان مالی بود، خیلی ها غوغا می کردند، به هر حال عرصه سیاست فراز و نشیب های زیادی دارد.

* معتقدم توافق خوبی انجام شده است

این نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری همچنین در رابطه با توافق بزرگ هسته ای، گفت: معتقدم توافق خوبی انجام شده است و در قبال امتیازاتی که از طرف مقابل گرفتیم، امتیازات کمتری داده ایم و به هر حال رفع مشکلات جامعه، هزینه بر است.

آیت الله هاشم زاده هریسی افزود: در دوران پسا تحریم باید حواس دولت جمع شود و با مدیریت خوب به دنبال جذب منابع و تکنولوژی دنیا باشد نه صرفأ واردات کالا از کشورهای خارجی.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با اظهار نظر دبیر شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت "ساکتین فتنه" گفت: شورای نگهبان حق دارد تصمیم را که درست می داند اتخاذ کند و فقها و حقوق دانان شورای نگهبان از نخبگان امر هستند.

هاشم زاده هریسی در عین حال افزود: قطعا اگر همه افراد و سلایق در انتخابات حضور داشته باشند و هر چقدر محدودیت ها کمتر باشد دلگرمی و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر خواهد بود.

* اسلام و انقلاب مصادره شدنی نیست

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان به برخی اظهارات در خصوص "نقشه کشیدن" برای مجلس خبرگان واکنش نشان داد و گفت: کسانی که می گویند برای مجلس خبرگان نقشه کشیده اند و می خواهند چنین و چنان کنند، قطعا اشتباه می کنند و چنین چیزی هیچگاه نمی تواند باشد.

هاشم زاده هریسی تصریح کرد: این حرف ها موجب وهن است و نباید گفته شود. ما در جامعه فتنه های زیادی داریم و که فضا را آلوده کرده؛ دروغ گویی، تهمت زنی و بد اخلاقی هم فتنه است و فضای جامعه را آلوده کرده است.

وی با تاکید بر جایگاه فرا جناحی رهبری، گفت: کسی حق ندارد ولایت را جناحی کند. کسانی که چنین می کنند و فضای کشور را با تهمت زنی و دروغ گویی آلوده می کنند، به ولایت و رهبری ظلم می کنند.

هاشم زاده هریسی در پایان نتاکید کرد: اسلام و انقلاب مصادره شدنی نیست و این تقسیم بندی های جناحی در این حوزه گناه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :