معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ شمالی گفت:با وجود اینکه این استان خاستگاه پرورش اسب اصیل ترکمن است اما هنوز یک واحد صنعتی برای پرورش این گونه حیوانی راه‌اندازی نشده است.
کد خبر: ۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 19 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی مبارکی افزود:از سال 88،دو مجوز برای ساخت این واحدهای تولیدی صادر شده اما هنوز اقدام خاصی در این خصوص از سوی سرمایه‌گذاران انجام نشده است.

وی ادامه داد:مجوز هر یک از این واحدهای صنعتی،تولید و پرورش 60 راس اسب ترکمن بوده که به یکی از سرمایه‌گذاران هشت هکتار و به دیگری 50 هکتار زمین اختصاص می‌یابد.

مبارکی افزود:یکی از این دو سرمایه‌گذار قصد ساخت یک واحد تولیدی دارد.واحدها باید براساس دستورالعمل‌ها ساخته شود در غیر این صورت زمین واگذار شده استرداد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای راه‌اندازی هر واحد تولیدی چه میزان تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار می گیرد،بیان کرد:وضعیت اعتبارات این سازمان در سال جاری مناسب نیست و برای امسال تسهیلاتی اختصاص نخواهد یافت.

این مقام مسئول تاکید کرد:مجوز ایجاد واحد صنعتی پرورش اسب فقط برای اسب‌های اصیل ترکمن است چرا که این سازمان فقط به دنبال خالص سازی نژاد است و با دو رگه گیری مخالف است.

وی،تعداد اسب‌های اصیل ترکمن در استان را حدود یک هزار سر اسب برشمرد و خاطرنشان کرد: برای حدود 950 سر اسب شناسنامه صادر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار