رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرضا هشدار داد
تابناک: رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرضا گفت: مطابق بررسی‌های انجام گرفته،سن مصرف مشروبات الکی در شهرضا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ،حجت الله تنهایی بعداز ظهر امروز با بیان این مطلب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان شهرضا اظهارکرد: اعتیاد به مشروبات الکی در شهرستان شهرضا آثار جبران ناپذیر اجتماعی را به همراه داشته و برهمین اساس رسیدگی به این موضوع به شکل جدی در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد36 مورد نزاع ناشی از مصرف مشروبات الکی در شهرضا گزارش شده و این معضل لزوم رسیدگی به وضعیت مصرف این نوشیدنی‌های حرام را دو چندان کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه باورهای نادرست در  زمینه افزایش مصرف مشروبات الکلی را مهیا کرده است،متذکرشد: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته، میزان مصرف یکی از انواع مشروبات الکلی در سطح جامعه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از روند تخریب کبد و اثرات سو آن در جریان مصرف مشروبات الکی از دیگر مسایل مهمی به شمار می رود که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

تنهایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکی در مرحله نخست زمینه ایجاد حالت سرخوشی در افراد را ایجاد می‌کند،بیان داشت: پس از این مرحله فرد وارد حالت خواب آلودگی وسپس کاهش سطح هوشیاری می‌شود.

وی بیان داشت: مطابق ارزیابی‌های انجام گرفته، میزان کشفیات مشروبات الکی در شهرضا حدود 25 درصد میزان تولیدی است و ما بقی به شکل پنهان مصرف می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرضا با اشاره به اینکه تولید مشروبات تقلبی در این شهرستان زمینه بروز مشکلات بزرگ را در مصرف کنندگان مهیا می‌کند،عنوان کرد: نابینایی به عنوان یکی از مهم‌ترین عواقب مصرف مشروبات الکی تقلبی به شمار می‌رود .

وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سن مصرف مشروبات الکی در شهرضا به شکل محسوسی کاهش یافته است،گفت: به لحاظ اینکه آمار دقیقی از تعداد معتادان به الکل در شهرستان وجود ندارد باید نسبت به تدوین سیاست‌های مناسب به منظور درمان این افراد آسیب دیده اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار