مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت۱۲هزار پرستاردر بیمارستانهای استان فارس خبرداد.
کد خبر: ۸۱۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 01 January 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:اعظم زارع گفت: تعداد کل کادر پرستاری شاغل در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بیمارستان‌های تحت پوشش استان فارس حدود ۱۲ هزار نفر هستند.

وی گفت: با توجه شرایط و سطوح مراقبتی بیماران، نسبت پرستار به بیمار در بخشهای ویژه به ازای هر دو تا سه بیمار٬ یک پرستار و در بخشهای عمومی هر پرستار به شش تا هشت بیمار، مراقبتهای پرستاری را ارائه می‌کند و نسبت پرستار به بیمار با توجه به سطوح مراقبتی بیماران متفاوت است.

زارع درخصوص استاندارد وجود نیرو در بیمارستان‌های فارس گفت: از نظر تعداد پرستاران تا حدودی به استاندارد کشوری نزدیک هستیم ولی کمبود نیروی پرستاری جزو چالشهای اصلی پرستاری در تمام کشورها است و لازم است که با تأمین نیروی پرستاری توانمند از سختی کار پرستاری کاسته شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مشکل کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان فارس افزود: مشکل اصلی ما برای استانداردسازی نیروی پرستاری، کمبود نیروی استخدامی پرستاری در بیمارستانهاست به طوری که در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد پرستاران ٬ در حال گذراندن طرح و به صورت قراردادی هستند.

وی گفت: این نیروها به صورت دوره‌ای و به طور مداوم در برنامه آموزشی شرکت می‌کنند ولی لازم است با کسب مجوزهای استخدامی از وزارت بهداشت پرستاران استخدام شوند تا به موجب آن انگیزه کاری آنها افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار