دادستان عمومی و انقلاب شهرضا خبر داد:
تابناک: دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: پیشرفت تکنولوژی در کنار تمام مزایایی که برای افراد و جامعه به دنبال داشته با پیچیده تر کردن روند وقوع جرایم معضلاتی را نیز ایجا كرده است.
کد خبر: ۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جمشید شیروانی در نشست خبری با موضوع پیشگیری از سرقت در شهرستان شهرضا، با بيان اينكه جرم سرقت از جمله جرایمی مي‌باشد که بخش عمده‌ای از پرونده‌های مطروحه در دادسراها را به خود اختصاص داده است، اظهارکرد: به علت آنکه اموال به سرقت رفته غالبآ فاقد وجه مشخصه و علامت خاص هستند و سارقان در فروش اموال مسروقه به سرعت عمل مي‌كنند كشف اموال مسروقه به سختي انجام مي‌شود.

دادستان شهرضا گفت: گروهی از سارقان علی رغم توان جسمی برای کارکردن به علت آنکه به ارتکاب سرقت عادت کرده‌اند به دفعات زیاد اقدام به ارتکاب جرم سرقت می‌کنند و البته مبارزه با این گروه از سارقان نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری هم دارد.

وی فقر اقتصادی را از جمله دیگر انگیزه‌های سارقان در ارتکاب جرم دانست و عنوان‌کرد: مشارکت خیران و دستگاههای حامی افراد نیازمند از این افراد می‌تواند آمار وقوع این گروه از سرقت‌ها را کاهش دهد.

دادستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود رعایت نکات ایمنی از سوی مردم را مهمترین گام در راستای مقابله با وقوع انواع سرقت دانست و تصریح‌کرد: تا زمانی که مردم در حفظ اموال خود اهمال ورزند شاهد افزایش آمار جرم سرقت خواهیم بود.

شیروانی همچنین با تآکید بر عدم دادن مرخصی به سارقان و متجاوزان به عنف نظیر محبوسان به جرایم چاقوکشی و ضرب و جرح، تصریح‌کرد: تمامی مرخصی‌های این افراد از امروز تا پایان 20 فروردین لغو خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار