سرپرست مرکز بهداشت شهرضا:
تابناک: سرپرست مرکز بهداشت شهرضا از تشدید نظارت بر بازار شهرستان شهرضا ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: همزمان با ایام نوروز، نظارت ویژه‌ای بر اجناس ارائه شده در بازار شهرضا اعمال می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید حجت‌الله موسوی با اشاره به افزایش نظارت‌های بهداشتی در بازار شهرستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نظارت بر بازار شهرستان شهرضا در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی برخی صنوف در شهرستان انجام شده است.

وی از اجرای طرح بسیج نوروزی از اول اسفندماه خبر داد و افزود: این طرح تا 15 فروردین 94 ادامه دارد و اقدامات لازم در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت همشهریان و مهمانان نوروزی از همه مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس اجرا می‌شود، گفت: همه شرایط بهداشتی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت فردی، ابزار و لوازم کار و رعایت نظافت و پاکیزگی مراکز و اماکن فوق‌الذکر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به ویژه در حیطه مواد غذایی و هرگونه استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز، تقلب و یا سوءاستفاده در عرضه مواد غذایی که منجر به تهدید و به خطر افتادن سلامتی شهروندان می‌شود با ارجاع به مراجع قضایی مکان آنها پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

موسوی گفت: در حال حاضر 5 بازرس توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان‌ هماهنگ شده و در صنوف و مراکز حساسی که در این ایام بیشتر مراجعه کننده دارند بازرسی می‌کنند.

وی گفت: آموزش و آگاهی بخشی مسئولان واحدهای صنفی هم بخش دیگری از این طرح است که برای برخی اتحادیه‌های صنفی به صورت جداگانه در این شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرضا تصریح کرد: در این طرح توجه ویژه به قنادی ها و آجیل‌فروشی‌ها شده تا مردم از باکیفیت‌ترین اجناس بهره‌مند شوند و در این زمینه از تخلفات احتمالی جلوگیری و زمینه رضایت‌مندی مردم را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

وی بیان کرد: توصیه به همشهریان عزیز این است که حتی‌المقدور از خرید آجیل‌های مخلوط و آجیل‌هایی که شوری بسیار بالایی دارند خودداری کرده و برای حفظ سلامتی خودشان از آجیل‌هایی که شوری کمتری دارند استفاده کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای کمک به اجرای بهتر طرح بسیج سلامت نوروزی تخلفات احتمالی را با شماره تلفن‌های 1490 اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: همه بررسی‌های لازم را در دستور کار قرار داده‌ایم و اگر جایی تخلفی مشاهده شود هم جنس آنها جمع‌آوری می‌شود و هم متصدی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار