کد خبر: ۸۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 29 August 2015
به گزارش تابناک یزد، پارس نیوز نوشته: روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی که مهرماه سال گذشته منتشر کرد، طی محاسباتی به این نتیجه رسید که نرخ هر ثانیه آگهی در حاشیه برنامه نود، حدود 9 میلیون تومان هزینه داشته است.

این روزنامه البته 50 درصد تخفیف را هم برای بعضی مشتریان در نظر گرفته و به رقم 4.5 میلیون تومان در ثانیه رسیده است. اگر نرخ آگهی‌های صدا و سیما در حاشیه برنامه نود را با همان رقم سال گذشته محاسبه کرده و به ازای هر ثانیه 4.5 میلیون تومان را در نظر بگیریم، برای برنامه دیشب نود که حدود 20 دقیقه آگهی بازرگانی داشت، به رقم 5 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌رسیم.
از طرفی کل هزینه ساخت هر قسمت از برنامه نود بین 50 تا 70 میلیون تومان می‌شود که تمام این هزینه را اسپانسر پیامکی برنامه پرداخت می‌کند. به عبارتی صدا و سیما بدون اینکه هزینه ای برای برگزاری مسابقه ستارگان انجام داده باشد و حتی هزینه ای بابت تولید برنامه نود بکند، به سود 5.4 میلیارد تومانی از آگهی‌های این برنامه رسیده است. این البته جدا از آگهی‌هایی است که امروز، قبل از بازی، بین دو نیمه و پس از پایان مسابقه پخش خواهد شد.

این البته تنها برد صدا و سیما برای برگزاری این مسابقه نبود. این سازمان علاوه بر کسب سود میلیاردی، توانست یکی از خط قرمزها را بشکند. حضور کارلوس با تتو و فیگو با شلوارک، اتفاقی بود که برای اولین بار در برنامه نود رخ می‌داد و تلویزیون به خاطر برگزاری این مسابقه، توانست از این خط قرمز هم عبور کند. به همین دلیل است که باید سازمان صدا و سیما را برنده بازی ستارگان ایران - ستارگان جهان بدانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار