فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری و متلاشی شدن یک باند هفت نفره سرقت در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 02 September 2015
به گزارش تابناک، سرهنگ شمس‌الدین کرمانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام چند مورد سرقت به عنف  و زورگیری  به مسافرین تبعه کشور عراق در دو  شهرستان نوشهر و چالوس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110  در بعض مناطق گردشگری بلافاصله وارد عمل شدیم.
ایشان با اشاره به دستگیری هفت نفر از یک باند سرقت در این شهرستان گفت: این باند سرقت متشکل از پنج مرد و دو زن طی یک هفته اخیر مبادرت سرقت از ویلاها، زورگیری و سرقت به‌ویژه اتباع خارجی عراقی می‌کردند که با تأکیدات فرماندهی انتظامی استان و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری آگاهی نوشهر بلافاصله در این سرقت‌ها زده شد و در یک عملیات پلیسی و هوشمندانه، این باند سرقت دستگیر و متلاشی شد.
فرمانده انتظامی نوشهر در تشریح نحوه سرقت‌های این سارقین گفت: این باند سرقت در شهرهای نوشهر و چالوس و هچیرود با زیر نظر گرفتن اتباع خارجی عراقی و پس از سرقت به عنف و زورگیری از آنان متواری می‌شدند که با اقدامات پلیس آگاهی نوشهر همه اعضای این باند سرقت دستگیر شدند.
کرمانی با بیان اینکه  سرکرده این باند که به نام " الف- و " بود نیز به همراه 4 پسر دیگر و دو دختر دستگیر شدند، ابراز کرد: خوشبختانه بعد از دستگیری سارقین از مخفیگاهشان اموال به جامانده از مسافرین شامل مقادیر قابل توجهی دلار، دینار، چند دستگاه موبایل دو دستگاه موتورسیکلت، شوکر و قمه نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی نوشهر با اشاره به اینکه عدم رعایت برخی اتباع خارجی عراقی به استفاده از نکات امنیتی، باعث انگیزه سرقت از آنان می‌شود خاطرنشان کرد: متأسفانه سوابق این نوع سرقت‌ها نشان داده که اکثریت این سرقت‌ها از سهل‌انگاری مسافرین در حفظ اموال، استفاده از اماکن و ویلاهای غیرمجاز توسط اتباع خارجی به وقوع پیوسته که این نکته لازم است طبق قانون باید اتباع خارجی از هتل‌ها و اماکن مجاز استفاده کنند تا شاهد وقوع چنین جرائمی نباشیم.

کرمانی عنوان کرد: سنین سارقین از 22 تا 25 سال بود که سرگرده آنان که جوانی 25 ساله است تاکنون چندین فقره سابقه کیفری داشته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار