کد خبر: ۸۸۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 18 August 2020

 

صندوق‌های مالی برای اشتغال زنان روستایی آستارا ایجاد می‌شود

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: برای رونق تولید، کسب و کار و اشتغال زنان در روستاها با همکاری صندوق کارآفرینی امید، صندوق‌های مالی خرد ایجاد می‌کنیم و مسئولان برای تامین مقدمات همکاری کنند.

کامبیز لقمانی مقدم روز سه شنبه در جلسه هماهنگی تشکیل صندوق های خرد در فرمانداری آستارا گفت: صندوق کارآفرینی امید، اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی ظرف دو ماه در روستاهای ویرمونی، حیران، عنبران، بیجاربین و عباس آباد در زمینه های تولید گلیم، پرورش قارچ، گل گاوزبان و صنایع دستی و کشاورزی صندوق ایجاد کنند.

وی ادامه داد: حداکثر اعضای یک صندوق ۴۰ نفر خواهد بود و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود پایین برای هر صندوق منظور شده است و زنان روستایی ۱۵ تا ۷۰ ساله می توانند در صندوق های خرد روستاهای خود عضو شوند.

وی گفت: با مشارکت سازمان های مردم نهاد، باید زمینه آموزش هنرهای صنایع دستی به اعضای صندوق ها فراهم شود و صندوق ها می‌تواند با ساماندهی مشاغل خانگی، برای همه روستائیان افزایش درآمد، اشتغالزایی و کارآفرینی به همراه داشته باشند.

معاون فرماندار آستارا افزود: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای راه اندازی طرح هر روستا یک محصول دارد و تعامل دستگاه های اجرایی در این راستا ضروری است و فرهنگ بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان باید تقویت شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی و هزار هنرمند در رشته های صنایع دستی آن فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار