معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از ۴۸۰۰ تن کلزا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 19 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر سیدافشین صفوی با بیان اینکه امسال 3787 هکتار کلزا در استان کرمانشاه کشت شد، گفت: سطح برداشت کلزا در استان 2816 هکتار بود.

صفوی متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان را 1712 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال در نهایت بیش از 4822 تن کلزا در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌های استان کشت کلزا انجام می شود، گفت: امسال بجز دو شهرستان ثلاث باباجانی و پاوه در تمامی شهرستانهای استان کشت کلزا داشتیم.

صفوی ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت کلزای استان کرمانشاه به ترتیب به دو شهرستان کرمانشاه و کنگاور اختصاص دارد.

وی سپس با اشاره به کاهش سطح زیرکشت کلزا در استان در سال زراعی جاری به دلیل شیوع آفت سِنَک در مزارع کلزا در سال زراعی گذشته، گفت: سال زارعی گذشته 15 هزار تن کلزا در استان تولید شد.

صفوی گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته امسال آفت سنک کلزا در استان مهار شد و پیش بینی می شود در سال زراعی آینده شاهد افزایش قابل توجه سطح زیر کشت کلزا در استان باشیم.

صفوی در ادامه اشاره ای هم به روند پرداخت مطالبات کلزاکاران استان داشت و گفت: تاکنون بیش از 21 میلیارد تومان و معادل 98 درصد مطالبات کلزاکاران استان به حساب آنها واریز شده است.

به گفته صفوی برداشت کلزا در استان کرمانشاه از اوایل خرداد شروع شد و تا نیمه مرداد ادامه داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار