مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان گفت: وجود کودکان و نوجوانان در فضا‌هایی مانند کلانتری و دادگاه روحیه آن‌ها را خدشه‌دار خواهد کرد، زیرا علاوه بر مشاهده مشاجره والدین، در فضای سنگین و دور از شرایط سنی خود حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 01 September 2020
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از توسعه مراکز ملاقات فرزندان طلاق در استان خبر داد و گفت: در این مراکز فرزندان طلاق می‌توانند به دور از فضا‌های تنش‌زا با والدین خود دیدار داشته باشند.

 به گزارش فارس، حسین عسگری اظهار کرد: مسئله طلاق در میان والدین بیش از هرکس دیگری فرزندان آن خانواده را تحت تاثیر و در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار می‌دهد، زیرا علاوه بر فروپاشی کانون خانواده و جدایی پدر و مادر مسئله حضانت و دوری از یکی از والدین برای فرزندان بسیار سخت خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از جدایی و تعیین سرپرست فرزندان، در صورتی که میان والدین اختلافی وجود داشت مطابق قانون باید در مدت زمان مشخصی با فرزند خود ملاقات و دیدار داشته باشند که این امر در گذشته در دادگاه‌های خانواده و گاه کلانتری‌ها با هر کدام از والدین که طفل تحت حضانت او نبود، صورت می‌گرفت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اضافه کرد: وجود کودکان و نوجوانان در فضا‌هایی مانند کلانتری و دادگاه روحیه آن‌ها را خدشه‌دار خواهد کرد، زیرا علاوه بر مشاهده مشاجره والدین، در فضای سنگین و دور از شرایط سنی خود حضور خواهند یافت.

وی عنوان کرد: در راستای ماده ۶۸ آئین‌نامه قانون حمایت خانواده و نیز به منظور اجرای تبصره ماده ۴۱ قانون مذکور برای تسهیل فرآیند ملاقات فرزندان طلاق پیشگیری‌های لازم به منظور توسعه و افزایش مراکز ملاقات فرزندان طلاق با هدف توانمندسازی روحی و عاطفی کودکان در حال اجرا است.

عسگری افزود: برای ایجاد محیط مناسب به دور از فضا‌های تنش‌زا، آسیب‌زا و با صرف اعتبارات مربوطه به ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شورای اجتماعی کشور مراکز ملاقات فرزندان طلاق، در سطح استان افزایش خواهند یافت.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز فعال در شهرستان همدان خاطرنشان کرد: زمینه راه‌اندازی یک مرکز در شهرستان ملایر و نیز مرکز شماره ۳ در مرکز استان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار گرفته است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: ارائه مشاوره به والدین و برگزاری والدگری مثبت و بررسی زمینه‌های ایجاد صلح و سازش بین والدین و نهایت ملاقات والدین با فرزندان در یک محیط مناسب و به دور از تنش از مزیت‌های این مرکز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار