سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس از دستگیری اعضای یک باند سرقت خودرو در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 07 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ‌اسماعیل مشایخ عصر امروز طی نشستی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اعلام یک فقره سرقت به مرکز فوریت‌های پلیس 110، به دستور فرماندهی انتظامی استان طرح مهار در چهار نقطه شهر بندرعباس اجرا و سارقان پیش از آنکه بتوانند از محدوده استحفاظی شهرستان بندرعباس خارج شوند به دام پلیس افتادند.
 
وی تصریح کرد: سرکرده این باند که متشکل از یک تبعه افغانی و دو ایرانی بوده است با پیشنهاد کرایه بالا رانندگان خودروهای باری را فریب داده و در میانه راه با سوار کردن دو نفر از همدستان خود، راننده را به محیط خارج شهر کشانده و سپس نقشه شوم خود را عملیاتی می‌کردند.
 
به گفته سرپرست فرماندهی انتظامی بندعباس؛ متهمان که بین 17 تا‌ 27 سال سن دارند دارای سابقه سرقت به همین شیوه هستند که تاکنون دو خودرو کشف و مالبختگان آن نیز با حضوردر مقر پلیس متهمان را شناسایی کردند.
 
وی اضافه کرد: متهمان با استفاده از سلاح سرد شامل چاقو‌، قمه و شوکر برقی پس از سرقت خودرو، تلفن همراه و کلیه مدارک مالباخته را نیز سرقت و با بستن دست و پا‌، آنان را در بیابان رها می‌کردند.
 
این مقام مسئول با اشاره به جزئیات دستگیری این باند، خاطرنشان کرد: سارقان با کشاندن راننده یک دستگاه نیسان باری از اسکله حقانی به سمت اطراف شهر، در محدوده حوزه استحفاظی پاسگاه گنو، اقدام به سرقت و رهاسازی مالباخته نموده بودند و سپس برای خارج شدن از استان به سمت استان کرمان و سیستان و بلوچستان حرکت کردند.
 
به گفته مشایخ؛ از آنجایی که سارقان ناگزیر به ورود به طرح مهار پلیس بودند در یک ایست بازرسی به دام ماموران افتادند لیکن با دیدن پلیس اقدام به عبور از موانع و تغییر مسیر کردند که در تعقیب و گریز با آتش ماموران مواجه و ناگزیر به توقف شدند.
 
وی یادآور شد: با دستگیری اعضای این باند و بررسی شکایت‌های مطرح شده یک فقره دیگر از خودروهای سرقتی  نیز در شهرستان کهنوج که به قیمت نازلی فروخته شده بود شناسایی گردید.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان وسایط نقلیه مسافری باید هوشیاری خود را در برابر پیشنهادات اغراق آمیزحفظ کنند و به محض مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 گزارش کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار