مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد گفت: در ۵ سال اخیر میزان مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای اسدآباد طبق گزارش آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان بالاتر از ٩٧ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 08 September 2015
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد گفت: در ۵ سال اخیر میزان مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای اسدآباد طبق گزارش آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان بالاتر از ٩٧ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا؛"احد احدی" با بیان اینکه میزان مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای اسدآباد بالاتر از حد میانگین استان و کشور است، افزود: این امر نتیجه نصب و تعمیر بیش از ١۶٠مورد کلریناتور مایعی و گازی و مصرف بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم کلر مایع و گاز و پایش مستمر تاسیسات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ٩١ درصد جمعیت کل روستاهای شهرستان اسدآباد تحت پوشش آبفار شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان به ٧٣ روستا با جمعیت ۴۴ هزار و ١۵٠ نفر خدمات ارائه می‌دهد.

احدی با بیان اینکه میزان اعتبارات در حد برنامه‌ها نیست و با مضایق بودجه‌ای روبرو هستیم، اظهار کرد: هر چند در چند سال اخیر اعتبارات شایان ذکری با همدلی و همراهی کلیه مسئولان استانی و شهرستانی به امور آبفار شهرستان اختصاص یافته و پروژه‌های بسیاری از جمله مجتمع‌های آبرسانی اجرا شده اما می‌طلبد میزان بودجه و اعتبارات در حد برنامه افزایش یابد و در این عرصه پروژه‌های آبرسانی بویژه مجتمع‌های آبرسانی به اتمام برسند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر انشعابات غیرمجاز در سطح روستاها افزایش یافته، گفت: این امر موجب افزایش پرت آب، امکان آلودگی آب از این طریق، تضییع حقوق دیگر مشترکین و آسیب به تاسیسات است که در این راستا آبفار شهرستان اقدام به تشکیل اکیپ کشف و قطع انشعابات غیرمجاز کرده که این امر وقت و انرژی بسیاری از این مجموعه را صرف می‌کند.

وی افزود: نیاز است که دهیاران و شوراها و دستگاه‌های اجرایی قضایی و انتظامی همکاری لازم را با آبفار شهرستان در رابطه با انشعابات غیرمجاز داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار