فرماندار دالاهو بر خطر فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان و تهدید سلامتی مردم با توجه به حضور مسافران نوروزی هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱ 23 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا کرم محمدی با اشاره به تعطیلات نوروزی گفت: براساس بررسی های میدانی صورت گرفته، متاسفانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مسافر از اقصی نقاط کشور در روستاهای شهرستان دالاهو حضور یافته اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۸۹۳ نفر در بخش گهواره و مابقی نیز در بخش مرکزی مستقر شده اند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: دلیل اصلی شیوع بیماری کرونا در شهرستان در سال۱۳۹۹ ،مسافران و مهمانان نوروزی بودند که حضور این جمعیت که طبیعتا از نقاط مختلف کشور به شهرستان دالاهو عزیمت کرده اند، به طور جدی نگرانی مجموعه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان را فراهم کرده است.

فرماندار دالاهو تصریح کرد: مردم دالاهو از جمله مهمانوازترین هموطنان هستند، اما وجود ویروس کرونا و لزوم صیانت از سلامت مردم باعث می شود تا از همه مهمانان نوروزی درخواست داریم هرچه سریعتر شهرستان را ترک کنند.

محمدی افزود: اینکه در روستای زرده که صدها جانباز سرافراز شیمیایی در آن سکونت دارند،تا ظهر روز دوم فروردین ماه ۲۲۵ نفر مهمان مستقر شده اند، بسیار خطرناک و نگران کننده است.

او گفت: میهمانی در این ایام، پیام و دستاوردی جز تهدید سلامت میزبان ندارد و بر این باوریم که اگر این حجم از مهمانان نوروزی در شهرستان کماکان حضور داشته باشند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کم رنگ شود و با توجه به افزایش تعداد بیماران با تست مثبت در روزهای اخیر ، حتما وضعیت فعلی شهرستان دستخوش تغییرات ناخوشایندی خواهد شد.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۰هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار