شاهچراغ بیان کرد:
تابناک سمنان: سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۴۳۲ نفر از مهارت جویان این اداره کل سال گذشته در محیط کار واقعی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۹۶۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 02 May 2021

خرم‌دره پایلوت اجرای طرح مهارت‌آموزی در زنجان - ایسنا

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از مجموع افرادی که در استان سمنان آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی فرا گرفتند، ۱۲۸ نفر زن و ۳۰۴ نفر مرد بودند و در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرا می‌گیرد و ۱۰۵ استادکار ارائه آموزش‌ها در این طرح را در سال گذشته بر عهده داشتند.

سید حسین شاهچراغ افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استاندارد‌های آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

شاهچراغ آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۳ عنوان حرفه به وسیله مربیان مهارتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی آموزش داده شد.

وییادآور شد: تعمیرکار سیستم تعلیق خودرو‌های سبک، پرورش زالوی طب سنتی، پرورش شتر، پته دوزی، پلاس بافی، گوهر تراشی سنگ‌های قیمتی، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه و تحلیل‌گری بازار‌های مالی بین المللی از جمله دوره‌های آموزشی بود.

مدیرکل کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه مهارت آموزی لازمه رفع مشکل بیکاری در جامعه است و باید فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت بیش از پیش در جامعه ترویج شود افزود : افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار