یادداشت؛دکتر کریم سامبرانی
کارگران و مخصوصا پاکبانها و رانندگان استیجاری از محرومترين اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد متاسفانه از داشتن حداقل هاي زندگي محروم مي شوند. دستمزدهاي پايين، ناديده گرفتن حقوق انساني، نداشتن امنيت شغلي، نبود ثبات کاری،سختی کار و در این اواخر یکی از گروههایی که همواره با وجود کرونا در تمام نقاط شهر مشغول به کار بودند و بسياري موارد ديگر را مي توان نام برد که بيانگر سختی شغل و کمی حقوق کارگران شهرداری است.
کد خبر: ۹۶۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 26 May 2021

یادداشت؛دکتر کریم سامبرانی؛کارگران و مخصوصا پاکبانها و رانندگان استیجاری از محرومترين اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد متاسفانه از داشتن حداقل هاي زندگي محروم مي شوند. دستمزدهاي پايين، ناديده گرفتن حقوق انساني، نداشتن امنيت شغلي، نبود ثبات کاری،سختی کار و در این اواخر یکی از گروههایی که همواره با وجود کرونا در تمام نقاط شهر مشغول به کار بودند و بسياري موارد ديگر را مي توان نام برد که بيانگر سختی شغل و کمی حقوق کارگران شهرداری است.

 

موردی که شاید به آن پرداخت نشده زمان کار پاکبانها در شهرداری ها می‌باشد که در هر زمان از شبانه روز کار کنند حتی در شب و روز تعطیل و چیزی به عنوان اضافه کار دریافت نمی‌کنند.که باید در شورای اسلامی شهر ها به این موضوعی که مغفول مانده توجه بشود.

 

شورا اسلامی شهر ها باید ملجا و پناهگاه کارگران شهرداری ها باشند.اگر حقی از کارگران تحت قرارداد با شهرداری ها تضییع شود این کارگران از ترس حذف قرار داد نمی‌توانند معترض شوند در حالی که اگر شورای اسلامی شهر پناهگاه برای کارگران باشند می‌توانند جلوی تضییع حق از کارگران را بگیرند.

 

شهرداری ها باید دنبال رفاه و معیشت کارگران و کارمندان خود باشد. به نظر بنده شوراها و شهرداری ها می‌توانند با زمینهایی که متعلق به شهرداری است برای مسکن کارگران زمین رایگان در اختیار کارگران و کارمندان این نهاد خدماتی و فرهنگی بگذارند تا قدمی در راستای رفاه کارکنان مجموعه شهری باشد

 

در پایان این یادداشت خوبست بار دیگر به بزرگی کار و خدمات کارگران مجموعه شهری توجه کنیم که با بی ادعایی و تمام قد و با حداقل حقوق و مزایا در خدمت شهروندان عزیز می‌باشند و جادارد بار دیگر با تقدیر از این عزیزان، شوراها نگاه ویژه ای نسبت به کارگران مجموعه شهری داشته باشند

 

دکتر کریم سامبرانی

متخصص در امر شهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :