مدیر عامل شرکت برق خبر داد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ورود استان به محدوده قرمز مصرف برق خبر داد و از مشترکان خواست: برای کاهش خاموشی ها مصرف برق خود را مدیریت کنند. به گفته "دادگر" مصرف برق استان در چند روز اخیر از مقدار بار تعیین شده عبور کرده و همین موضوع سبب اعمال خاموشی ها می شود.
کد خبر: ۹۶۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 27 May 2021

وی ساعات اوج مصرف برق در فصل گرما را از ساعت 12 تا 17 و 19 تا 22 بیان و تاکید کرد: مشترکان برق استان با مدیریت پیک بار را در این ساعات کاهش دهند.
وی یادآور شد: خاموشی های کنترل و برنامه ریزی شده، به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود و عموم مشترکان نیز می توانند از طریق نرم افزار برق من، مراجعه به سایت این شرکت  از فهرست زمان خاموشی های منطقه خود مطلع شوند.
وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست مصارف خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند.
وی تصریح کرد: به صنایع و واحدهایی که در این زمینه همکاری کنند، پاداش پرداخت می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بخش قابل توجهی از خاموشی های اعمال شده در همه استان ها مربوط به فعالیت دستگاه ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزهاست.
وی بر این اساس گفت: به مشترکانی که رمزارزهای غیر مجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف 10 میلیون تومان پاداش پرداخت می شود.
وی افزود: مردم می توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ و یا مراکز برق شهرستان ها تماس بگیرند.
"دادگر" تاکید کرد: خاموش کردن یک لامپ توسط هر مشترک اگر در ابعاد فراگیر انجام شود کمک بزرگی به گذر از پیک امسال خواهد داشت وی استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعت های کم باری، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و تنظیم کولر های آبی بر روی دور کند را از جمله راهکارهایی برشمرد که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خانوار به پایداری شبکه های برق و عبور از پیک بار کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار