مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی تا پایان امسال در قالب تفاهم‌نامه با سپاه استان و شرکت گلرنگ، برای خانواده‌های ایتام و نیازمند فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب تهیه و تحویل می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶ 07 October 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، هدایت صفری، شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه قیدار و سجاس و فرمانده سپاه ناحیه خدابنده، تأمین مسکن مناسب و سرپناه ایمن و مقاوم را از اقلام خدمتی پرهزینه و اولویت های اصلی و مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در این بخش، طی ۶ ماهه اول امسال، ۸۹۲ مورد خدمت مسکن در قالب ساخت، تعمیر، تکمیل، احداث فضای جانبی مسکن های مددجویی، بهسازی و مقاوم سازی، به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های اثربخش کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی و فقرزدایی بر ۲ محور اصلی توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و ایجاد درآمد پایدار برای جامعه هدف این نهاد برنامه ریزی و اجرا می‌شود، گفت: چشم‌انداز فعالیت کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی، خروج توانمند شده مددجویان تحت حمایت از چرخه حمایتی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، افزود: با همین نگاه تلاش می شود با ارائه خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی در قالب مسکن، اشتغال و فرهنگی به عنوان ارکان توانمندساز زمینه استقلال اقتصادی جامعه هدف در یک بازه زمانی مشخص فراهم شود.

صفری با اشاره به اینکه خدمات مسکن به خانواده‌های مشمول دریافت این خدمت، از شاخص‌های مهم اثرگذار در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، است، گفت: با این رویکرد، سه هزارو ۶۴۷ خدمت در بخش مسکن با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته، به جامعه هدف این نهاد، ارائه ‌شده است.

اهدای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰دستگاه تبلت و گوشی هوشمند، به دانش‌آموزان نیازمند

صفری در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت که با راهبرد توانمند سازی فکری و زمینه سازی برای توانمندسازی اقتصادی آنها عرضه می شود، اشاره کرد و افزود: این نهاد از ۶ هزارو ۳۴۰ دانش آموز نیازمند تحت حمایت خود در قالب خدمات فرهنگی، آموزشی و توانمندسازی فکری حمایت می‌کند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، بیش از یک‌هزار و ۵۶۳ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند، به دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد فاقد لوازم آموزش غیر حضوری تهیه و اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان، به بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی این نهاد در راستای تحکیم بنیان نهاد خانواده و تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در بین مددجویان اشاره کرد و افزود : با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان زنجان، طرح ۳۱۳ به نیت یاران امام زمان (ع) برای خانواده های ساکن در روستا با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها به عنوان مبلغان دینی اجرا می‌شود.

صفری گفت: در این طرح علاوه بر تقویت و ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها مسائل و مشکلات معیشتی، تحصیلی، فرهنگی و اشتغال خانواده های تحت حمایت، احصاء و به بخش های مربوطه ارجاع می‌شود.

۱۴۸ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است

وی با تاکید بر برون‌سپاری و واگذاری امور به دست مردم در قالب مراکز نیکوکاری اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۸ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با افزایش این مراکز به ۱۷۳ مرکز تا پایان سال و برون‌سپاری بخشی از کارهای امداد به این مراکز، از ظرفیت خیران و نیکوکاران مساجد، محلات، بازاریان، اصناف و ادارات در راستای حل مشکل نیازمندان به دست مردم استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان، با بیان اینکه اساس کار کمیته امداد، بسط و توسعه فعالیت های نیکوکارانه و خیرخواهانه در راستای بهره‌مندی همه افراد نیازمند از کمک‌های خَیران و نیکوکاران است، افزود: در این راستا پنل موسسات خیریه توسط این نهاد تهیه و دردست اجرا است تا با نصب آن در موسسات خیریه، ضمن رعایت عدالت در بهره‌مندی همه نیازمندان از خدمات موسسات و کمیته امداد، از موازی کاری و همپوشانی نیز جلوگیری شود.

صفری همچنین با اشاره به اینکه اکسیر فعالیت‌های این نهاد در یتیم نوازی ورسیدگی به فرزندان ایتام و محسنین خلاصه می شود، گفت : به همت حامیان، خَیران ، نیکوکاران و آحاد مردم متدین و ولایی استان، در حال حاضر، میانگین سرانه پرداختی به ایتام استان، از محل کمک حامیان، به یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان و میانگین سرانه پرداختی به فرزندان محسنین نیز به ۳۷۶ هزارتومان افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر، هیچ کودک یتیم و فرزند محسنین بدون حامی در استان، وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار