ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزان به مدارس

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان از ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزی به مدارس این استان خبرداد و گفت: در آیین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف رانندگان خودروهای مدارس را از مقررات راهنمایی و رانندگی به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 13 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حمید ملکی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران از ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزی به مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: در آیین نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی که مصوب ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ هیات دولت است، قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزی بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های سرویس‌دهی با نظارت شهرداری منعقد و در سامانه الکترونیکی متعلق به وزارت کشور (سپند) ثبت می‌شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مرجع صدور گواهی صلاحیت و رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های سرویس‌دهی و رانندگان خودرو‌های ناوگان حمل دانش‌آموزان، شهرداری بوده و در این زمینه وضعیت تخلفات رانندگان در سال تحصیلی قبل توسط شهرداری از پلیس استعلام شده و ملاک صدور گواهی صلاحیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در اختیار گذاشتن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی به افراد فاقد گواهی صلاحیت و همچنین رانندگی در هنگام ارائه خدمات حمل و نقل به دانش‌آموزان بدون اخذ گواهی صلاحیت ممنوع بوده و با متخلفین مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد خواهد شد.

ملکی افزود: در آیین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف رانندگان خودرو‌های مدارس را از مقررات راهنمایی و رانندگی به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: همچنین هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسوولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و انعقاد قرارداد بین مدارس با شرکت‌های سرویس دهی یا رانندگان ممنوع است.

وی بیان داشت: نظارت عالی و سیاست‌گذاری در راستای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان به عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و تعیین نرخ سرویس دانش‌آموزی به عهده شورای شهر محل خواهد بود.

ملکی خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان در راستای بالا بردن ضریب امنیت روانی دانش‌آموزان از ظرفیت شرکت‌های سرویس دهی دارای مجوز از شهرداری استفاده کرده و از به کارگیری موارد متفرقه و فاقد گواهی صلاحیت خودداری کنند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان اظهارکرد: بدیهی است مسوولیت و عواقب سوء ناشی از به کارگیری هر نوع خودرو یا راننده‌ای که در چهارچوب ضوابط آیین‌نامه ابلاغی نباشد متوجه شخص یا اشخاص به کارگیرنده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار