کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان حراج‌های آخرسال

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، مجرمان سایبری با وعده‌های دروغین و تبلیغ حراج‌های آخرسال با شگرد‌های مختلف در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 14 March 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد موسوی اظهار کرد: متأسفانه در این روز‌ها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و وسوسه‌انگیز در فضای مجازی از جمله فروش کالا‌های ارزان قیمت، تخفیفات ویژه پوشاک، لوازم تزئینی منازل و… در شبکه‌های اجتماعی با تطمیع شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این روش‌ها مجرمان سایبری با تبلیغ اجناس با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت عرف بازار و با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی پس از جلب اعتماد خریدار مبلغی را تحت عنوان بیعانه دریافت و یا به بهانه محدودیت زمان فروش ویژه، شهروندان را ترغیب به واریز کل مبلغ کالای مورد نظر می‌کنند و عملا اجناس ارسالی بی‌کیفیت و تقلبی بوده و یا جنسی به خریدار ارسال نمی‌شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده وسوسه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتماً از سایت و فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک و معتبر خریداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان خاطر نشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق ۱۱۰ یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار