رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۱۳ آبان در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک نقطه عطف مهم و سرنوشت ساز است که هرگز از یاد و خاطره ملت ایران زدوده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 25 October 2021

حجت الاسلام علی ناصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۱۳ آبان ۴۳ روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، ۱۳ آبان ۵۷ روز شهادت دانش آموزان بی گناه در مقابل دانشگاه تهران از سوی رژیم منحوس پهلوی و ۱۳ آبان ۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، به عنوان سه واقعه تاریخی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تاثیر ویژه را داشت.

وی اظهار داشت: این سه واقعه تاریخی مهم و ارزشمند در موضوع و هویت "استکبار ستیزی" مشترک هستند و در حقیقت در شکل گیری و تداوم نهضت انقلاب اسلامی ایران، نقش آفرین بوده و در یادآوری این نهضت، بسیار مهم و اثربخش است.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: برای مسوولان و مردم وظیفه است این روزها را از یاد نبرند و لازم است این سه واقعه تاریخی به نسل جوان به درستی و با دقت هرچه تمام تبیین، آشکار سازی و رفع شبهه شود.

وی به دشمنی های آمریکا با مردم جهان ازجمله ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا قدرت پوشالی، ابهت و هیمنه آمریکای سطله طلب و جهانخوار درهم شکسته شود و اکنون نیز شاهد افول این کشور مستبد هستیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آمریکا خود را از همه دولت ها، نظام ها و ملت ها، برتر دیده و اصل می داند و این خوی برتربینی از ویژگی های استکبار جهانی است، گفت: در واقع کبر و غرور این کشور سلطه جو را فرا گرفته و احساس می کنند که همه جهان متعلق به آنان است و می توانند در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کنند.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه این کشور مستبد هرجا احساس کند که منافع نامشروعش در معرض تهدید و خطر است، جنگ و خونرزی به راه انداخته و دست به کشت و کشتار زده و به پیر و جوان و زن و کودک نیز رحم نمی کند و در این میان جنایت های خونین و ددمنش خود را نیز به عناوین مختلف توجیه می کند، افزود: امروز ابهت و هیمنه آمریکای جهانخوار به برکت انقلاب اسلامی، رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور ملت ایران در میدان عمل، ضعیف و ناتوان شده است.

وی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: امسال نیز با توجه به وضعیت کرونایی حاکم بر استان، بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، حضور مردم در مراسم راهپیمایی و مناسبت تجمعی با توجه به رنگ بندی شهرها انجام خواهد گرفت و شهرهایی که در وضعیت آبی یا سفید باشند مراسم راهپیمایی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایرنا، در ۱۳ آبان ۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت ساز نزدیک می شد همه اقشار مردم ایران سعی در ایفای نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند که در این میان شور و حال دانش آموزان وصف ناپذیر بود.
در این روز دانش آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا همگام با دانشجویان این دانشگا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند که ماموران رژیم منحوس پهلوی در ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در میان آنان پرتاب کردند که با فریادهای الله اکبر لرزه بر اندام مأموران مسلح افتاد و شروع به تیراندازی کرده و جوانان و نوجوانان بی گناه را یکی پس از دیگری در خون خود غوطه ور کردند که این تیراندازی مرگبار ۵۶ شهید و صدها مجروح برجای گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار