مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به منظور توسعه گردشگری ورزشی در گام اول احداث و توسعه مجتمع‌های ورزشی در طارم ضرورت دارد که پروژه‌های اشتغال‌زایی با رویکرد توسعه گردشگری و توریسم ورزشی نیز حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 31 October 2021

به گزارش تابناک زنجان، امیر ارجمند در این باره افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه ورزشی استان وجود دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های مناسبی در این زمینه برداشت که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به کوههای طارم برای کوهنوردی و پروازهای اشاره کرد که هر کدام به تنهایی قابلیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان طارم با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود، همانطور که تجربه ثابت کرده مقصد مناسبی برای تیم‌ها و اردوهای ورزشی به حساب می‌آید و در برخی از رشته‌های ورزشی مثل ورزش‌های هوایی می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک از هر جای ایران و جهان گردشگری جذب کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: با راه‌اندازی و برگزاری تورهای ورزشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و تبدیل استان زنجان به مقصد شناخته شده اردوهای ورزشی می‌توان گام مهمی در راستای توسعه گردشگری استان برداشت.

وی اظهار داشت: رویکرد توسعه گردشگری و توریسم ورزشی در شهرستان طارم پیشرفت قابل توجهی داشته است و بیش از بیش حمایت می‌شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: از آنجایی که ارتفاعات طارم، جزو بهترین سایت‌های پروازی در کشور محسوب می‌شوند، با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در فصل بهار و زمستان، از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار