به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به منظور توسعه گردشگری ورزشی در گام اول احداث و توسعه مجتمع‌های ورزشی ضرورت دارد و پروژه‌های اشتغال‌زایی با رویکرد توسعه گردشگری و توریسم ورزشی حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 03 November 2021

امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه ورزشی دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های مناسبی در این زمینه برداشت که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به کوههای طارم برای کوهنوردی و پروازهای اشاره کرد که هر کدام به تنهایی قابلیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارند.

ارجمند افزود: شهرستان طارم با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود، همانطور که تجربه ثابت کرده مقصد مناسبی برای تیم‌ها و اردوهای ورزشی به حساب می‌آید و در برخی از رشته‌های ورزشی مثل ورزش‌های هوایی می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک از هر جای ایران و جهان گردشگری جذب کرد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی و برگزاری تورهای ورزشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و تبدیل استان زنجان به مقصد شناخته شده اردوهای ورزشی می‌توان گام مهمی در راستای توسعه گردشگری استان برداشت.

ارجمند گفت: به منظور توسعه گردشگری ورزشی در گام اول احداث و توسعه مجتمع‌های ورزشی ضرورت دارد. پروژه‌های اشتغال‌زایی با رویکرد توسعه گردشگری و توریسم ورزشی حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: از آنجا که ارتفاعات طارم، جزو بهترین سایت‌های پروازی در کشور محسوب می‌شوند،با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت ‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در فصل بهار و زمستان، از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار