مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: با گاز رسانی به روستاهای استان، مصرف نفت سفید در مناطق روستایی در هفت ماهه گذشته از سال‌جاری کاهش ۳۴ درصدی یافت.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 10 November 2021

 

حمید حبیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسیدن گاز طبیعی به روستاهای استان علاوه بر کاهش نفت سفید موجب شد تا مصرف گازمایع نیز یک درصد در هفت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.
وی با بیان اینکه استان زنجان هشت شهرستان، ۱۸ بخش و یکهزار و ‭‭‭‭۲۱۰‬‬‬‬ آبادی دارد، اظهارداشت: از این تعداد ۹۱۰ آبادی دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه است.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳۷ درصد جمعیت در روستاهای استان با ۱۰۶ هزار و ۴۳۹ خانوار هستند.
به گفته حبیبی، از ۹۱۱ روستای استان تا نیمه نخست آبان ماه امسال ۶۰۳ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.
وی افزود: این روستاها در مدت مشابه سال گذشته ۵۹۳ روستا بود.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در یک سال اخیر ۱۰ روستا با ۵۲۲ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده اند.
حبیبی از وجود ۳۰۸ روستای بدون گاز طبیعی در استان خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد ۱۲۰ روستا در زنجان، ۶۰ روستا در خدابنده، ۴۴ روستا در طارم، ۳۲ روستا در ماهنشان است.
وی، روستاهای فاقد گاز طبیعی در ابهر را ۲۸، ایجرود ۱۲، سلطانیه ۱۰ و خرم‌دره نیز ۲ روستا برشمرد.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: این روستاها با بهره گیری از سوخت مایع گرمایش را فراهم می کنند.
حبیبی تاکید کرد: در حاشیه روستاها و شهرهای بهره مند از گاز طبیعی در استان نیز خانوارهایی ساکن هستند که به اقتضای شرایط و مشکلات موجود موفق به بهره‌برداری از گاز نشده و همچنان از نفت سفید و گاز مایع برای گرمایش، پخت و پز غذا استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نفت سفید توزیع شده در هفت ماهه گذشته از سال‌جاری در روستاهای فاقد گاز طبیعی زنجان سه میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان اضافه کرد: نفت سفید توزیع شده در هفت ماهه سال گذشته چهار میلیون و ۹۱۷ هزار لیتر بود.
وی افزود: گاز مایع نیز یک میلیون و ۳۴۲ هزار کیلوگرم در همین مدت علاوه بر توزیع نفت اقدام به توزیع یک میلیون و ۳۲۹ هزار کیلوگرم گاز مایع کرده ایم.
بود.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در هفت ماهه گذشته از سال‌جاری کاهش ۳۴ درصدی در مصرف نفت سفید و یک درصدی در گاز مایع داریم.
حبیبی، علت کاهش مصرف را به گاز رسانی به ۱۰ روستای استان بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار