مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح پردیس زوجین سالمند خبر داد و گفت: این پردیس در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 10 November 2021

به گزارش تابناک زنجان، محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این باره اظهار کرد: در این مرکز زوج‌های سالمند می‌توانند بصورت مجزا و در سوئیت اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشکی و مراقبتی این مرکز بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ سالمند زیرپوشش بهزیستی هستند و سالمندانی که خانواده‌های آنها قادر به نگهداری نبوده و یا فاقد سرپرست مؤثر و همچنین سالمندان مجهول‌الهویه ارجاعی از مقامات قضایی هستند در مراکز شبانه‌روزی خدمات توان‌بخشی و مراقبتی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توان‌بخشی برای سالمندان به آن‌ها کمک می‌کند در وضعیت ایده‌آل قرار گیرند، اضافه کرد: سالمندان هر چه بیشتر فعال باشند بسیاری از عوامل مرتبط با پیری از جمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و درد را بهبود می‌بخشد.

محمدی قیداری افزود: افراد مسنی که فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، کنترل حرکتی، انعطاف‌پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان کم‌تحرک برخوردارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سالمندان بین ۶۰ تا ۷۵ سال سن نیاز به مراقبت کمتر و ۷۵ تا ۹۰ سال نیاز به مراقبت بیشتری دارند، افزود: جمعیت کشور رو به سالمندی است و توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمند سازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل کمک توانبخشی C.B.R و مناسب‌سازی ادامه داد: فعالیت‌های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه سالمندی، نشان دهنده کمال آدمی است، افزود: سالمندی هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی مزایایی دارد، احساس کمال و پختگی، بردباری در برابر مشکلات، داشتن اوقات فراغت برای سیر به سوی کمال، و نیز مجال رسیدگی به خود و ارزیابی خویش، از جمله مزایای فردی، و حرمت و احترام، عزیز بودن در خانواده، مورد احترام بودن در میان جمع، توجه مردم به او به عنوان منبع فکر و اندیشه، و نیز مورد مشورت قرار گرفتن، ازجمله مزایای اجتماعی سالمندی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: با افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی از افتتاح اولین پردیس زوجین سالمندان زنجان در مساحتی با زیر بنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۵۰ نفر، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: زوج‌های سالمند زنجانی صاحب پردیس می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار