رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز /۲۹ آبان/ ۲ شهرستان این استان در وضعیت آبی، یک شهرستان نارنجی و پنج شهرستان دیگر زرد شده اند.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 20 November 2021

به گزارش تابناک زنجان، دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در این باره  افزود: شهرستان طارم که پیش از این، زرد کرونایی بود، از امروز رنگ نارنجی به خود گرفته که این موضوع نشان دهنده بی توجهی به پروتکل های بهداشتی کرونایی و عادی انگاری شرایط از سوی مردم این منطقه است.

وی اضافه کرد: بر این اساس سلطانیه و ایجرود در وضعیت آبی کرونایی، شهرهای ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان و زنجان نیز در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

این مسوول تاکید کرد: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی دارد، اما شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمنی استان زنجان، هم اکنون ۱۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۳۲ هزارو ۶۸۲ نفر رسیده است که ۸۶ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته این استان یک مورد فوتی کرونایی را ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۷۹۱ نفر رسیده است.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" رقم ۱۴۵ هزارو ۷۵۸ نفر ثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزارو ۷۶ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۱ هزارو ۱۹۸ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۵ هزارو ۷۰۳ نفر رسیده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار