استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت ثبات اقتصادی، مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان باید به فکر بهره وری و ارتقای آن باشند، گفت: برای رسیدن به هدف گذاری‌ها به ویژه رشد اقتصادی باید به صورت یک تیم واحد عمل کرد و بخشی نگری را کنار گذاشت.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 27 November 2021

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه این شورا یکی از مهمترین جلسات استانی را تشکیل می دهد، افزود: شرایط کنونی کشور نشان می دهد باید در برنامه ها تجدید نظر کرد و نمی توان در این وضعیت مانند قبل عمل کرد.

وی از جمله علل این موضوع را بروز تکانه هایی طی ۲ سال گذشته در کشور بیان کرد و گفت: باید بر اساس این مدل حرکت کرد و مدل کنونی را که از دهه ۴۰ اجرا می‌شود، تغییر داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با نگاهی به رشد اقتصادی کشورمان از دهه ۴۰ به بعد، همواره یک نوع عدم ثبات وجود داشته است، ادامه داد: بر این اساس یک‌سال کمترین رشد اقتصادی منهای ۲۵ و ۲ سال بعد آن بالاترین رشد اقتصادی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سالهای گذشته نیز به همین روال بوده بطوری که هیچ سرمایه گذاری رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته است، اظهار داشت: این موضوع به وابستگی کشور به نفت باز می گردد و عواملی دیگر نیز دخالت دارد که باید نگاه متفاوتی به آن داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هدف بزرگ ایجاد رشد اقتصادی است، ادامه داد: مدیران دستگاههای اجرایی باید کلان نگری داشته باشند و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور از سال ۹۲ تا ۹۹، میانگین رشد اقتصادی کشور ۱.۷ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین رشد اقتصادی از سال ۸۴ تا سال ۹۲ هم ۱.۹ درصد بوده است، اضافه کرد: در زمان حاضر نرخ رشد سرمایه گذاری کشور منفی اعلام شده و مسائل پیرامونی بیانگر آن است که باید نگاه متفاوتی به وضعیت کنونی کشور داشت.

افشارچی با اشاره به فرامین رهبری مبنی بر تغییر در بودجه نویسی نیز افزود: هم اکنون نگاه به سمت متفاوتی در حال حرکت است و طبق برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده رشد اقتصادی استان سال آینده ۸.۷ درصد است که میانگین کشوری هشت درصد اعلام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی استان در سال های گذشته قابل مقایسه با استان های دیگر نیست، گفت: هدف گذاری میزان یاد شده برای حرکت سریع در بخش های مختلف است و تقسیم بندی در حوزه های مختلف نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد در بخش خدمات باید بیشتر باشد، اضافه کرد: دغدغه من به عنوان مسوول این است که آیا ثبات اقتصادی این اجازه را خواهد داد که هدف گذاری لازم را انجام داده و به هدف مد نظر برسیم؟

افشارچی با بیان اینکه دولت تلاش دارد ثبات ایجاد کند و بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه طی سه ماه گذشته خلق پول و اوراق چاپ نشده است، ادامه داد: طی ۲ ماه گذشته نیز تورم نقطه به نقطه کاهشی بوده که امیدواریم این روند تا آخر سال ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه نبود هماهنگی ها، کار را دشوار کرده و به هدف نمی رساند، افزود: وضعیت کنونی نشان می دهد که هدف گم شده و راحت ترین کار انجام ندادن آن است و این در حالی است که برای رسیدن به اهداف ترسیم شده باید تیمی عمل کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: نگاه استان به انجام کارها متفاوت خواهد بود و تا ۲ ماه آینده تلاش میشود بخشی از مشکلات حل شود و دستگاههای ذینفع باید هماهنگی لازم را برای حل مشکلات داشته باشند.

به گفته وی، افزایش سطح درآمد خانوار برای سال آینده؛ ایجاد اشتغال و بهره وری از برنامه های مهم استان در سال آینده است که مسوولان باید نگاه متفاوتی به این مهم داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار