نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ دولت سیزدهم نظام‌مندتر از گذشته شده و سرفصل‌های اضافی کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 07 January 2022

ابوالفضل ابوترابی افزود: دولت سیزدهم در برنامه پیشنهادی برای سال آینده ۹ هزار سرفصل جدول برنامه و بودجه را در همدیگر ادغام و آن را تبدیل به هزار جدول کرده است.

وی بیان کرد: سرفصل‌های اضافی در گذشته وقت زیادی را از نمایندگان مجلس برای بررسی می‌گرفت و نظارت را خیلی سخت می‌کرد اما چنین اقدامی با تجمیع جداول باعث تسریع در بررسی و نظارت بهتر پس از اجرا خواهد بود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریف سرفصل‌های استانی و تمرکززدایی و افزایش اختیارات استانی در بودجه تصریح‌کرد: این اقدام در توزیع عادلانه اعتبارات و دسترسی مردم و مسوولان محلی برای نظارت و پیگیری مطالبات موثر و کارآمد است.

وی پیش بینی خزانه معین برای هر استان برای واریز درآمدهای آنان و مدیریت فروش منابع از دیگر جلوه‌های ممتاز بودجه سال آینده کشور برشمرد.

ابوترابی با بیان اینکه خلق پول یکی از آسیب‌های بزرگ اقتصادی ایران است، خاطرنشان کرد: در این خصوص دولت سال آینده درآمد نفتی را به حساب بانک مرکزی واریز نخواهد کرد و کلیه درآمدها به دیگر بانک‌ها اخنصاص می یابد و این موضوع خلق پول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی توجه به افزایش پلکانی حقوق و درآمد و مبارزه با حقوق های نجومی و توجه به درآمد مالیاتی به صورت منطقی و همچنین کسب مالیات از خانه های خالی را از دیگر شاخصه های موثر بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ بیان کرد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: سال آینده، به صورت متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت  به صورت پلکانی پیش بینی شده است که بر این اساس حقوق کارمندان با حقوق پایین‌تر تا ۳۰ درصد و افراد با حقوق بالا کمتر از پنج درصد رشد پیدا می کند.

وی این امر را برای  جلوگیری از تسری حقوق نجومی در کشور مهم خواند و گفت: حقوق بالای برخی مدیران و کارکنان دولت به اعتماد عمومی جامعه لطمه زده است و باید جلوی آن گرفته شود.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه از دولت انتظار بیشتری برای اصلاح ساختار بودجه داشتیم، خاطرنشان کرد: دولت باید بودجه قوی و با ساختار منسجم تری را ارائه می‌داد اما روند روبه جلویی برای اصلاح بی نظمی‌ها پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار