معاون وزیر نیرو از انعقاد تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و استانداری اصفهان بمنظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: امسال پنج هزار واحد برای ساخت نیروگاه‌ خورشیدی در استان اصفهان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 14 April 2022

محمود کمانی اظهار داشت: ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای این امر در نظر گرفته شده است که در قالب امضای تفاهم‌نامه ۶۰ درصد بودجه توسط استان اصفهان و ۴۰ درصد توسط سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم وزیر نیرو وعده تحقق ۱۰ هزار مگابایت انرژی تجدیدپذیر را در سطح کشور داد که  هم اکنون مقدمات اولیه برای این کار صورت گرفته است.

وی، میزان حجم تولید انرژی خورشیدی در کشور را بالغ بر ۹۰۰ مگابایت خواند و افزود: از ۱۰ هزار مگابایت که هدف توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور است، چهار هزار مگابایت انرژی خورشیدی و سه هزار مگابایت انرژی بادی در شورای اقتصادی تصویب شد و ۲ هزار مگابایت توسط سرمایه‌گذاران و یک هزار مگابایت از سوی شهرک‌های صنعتی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان تولید ۸۰۰ مگابایت انرژی تجدید پذیر در استان اصفهان را بر عهده گرفته است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران زیادی برای احداث نیروگاه‌ها استقبال کردند و محدودیتی در عرصه مجوز به سرمایه‌گذاران نداریم.

کمانی گفت: در روش‌های قبلی انتخاب مکان برای سرمایه‌گذاری انرژی تجدید پذیر با سرمایه‌گذار بود که در روش جدید پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست صورت می‌گیرد و تعدادی مکان به سرمایه‌گذار معرفی می شود و از بین آنها انتخاب صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هر استان با توجه به  ساختارها و آمادگی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، مجوز داده می‌شود که از هفته آینده فراخوان‌ برای جذب سرمایه‌گذار منتشر و دو هفته فرصت داده می‌شود و پس از آن تا پایان اردیبهشت ماه قراردادها باید امضا شود و از اوایل خردادماه سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه از تولید ۴۰ تا ۵۰ مگابایت انرژی تجدیدپذیر در استان اصفهان خبر داد و افزود: در قالب این تفاهم‌نامه چهارهزار مگابایت برق از طریق انرژی تجدید پذیر تولید خواهد شد.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه استان اصفهان در رده نهم کشوری از نظر تولید انرژی تجدیدپذیر قرار دارد، گفت: با افزایش حجم تولید انرژی تجدید پذیر در استان کمک معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر و محروم ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: از چند ماه پیش مذاکرات برای افزایش ظرفیت انرژی تجدید پذیر با وزارت نیرو صورت گرفت که امروز به انعقاد تفاهم‌نامه انجامید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار