دکتر سعید ابراهیمی در رویداد بین المللی شهرهای هوشمند جهان:
دستیابی به رویکرد شهر همگرا از طریق ابزار هوشمند سازی، عنوان سخنرانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردای اصفهان در رویداد بین المللی شهرهای هوشمند سازمان جهانی IEEE بود.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 18 April 2022

دکتر سعید ابراهیمی در سخنرانی خود گفت:معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تعریف شعار شهر هوشمند همگرا برای نقشه راه هوشمند سازی خود، سعی در دستیابی به شعار شهردار محترم اصفهان، با عنوان "اصفهان من شهر زندگی" دارد. 

وی افزود:انسان ها موجوداتی اجتماعی اند و محیط های شهری طیف وسیعی از انتخاب های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی را پیش روی آنان قرار می دهد. ساختارهای متراکم و هماهنگ شهری به واسطه هزینه کمتر و دسترسی به خدمات، می تواند انرژی و سایر منابع را ذخیره کند، و زمینه توسعه اقتصاد مقیاس و صرفه جویی را فراهم نمایند. شهرهای پایدار و خوش ساخت می توانند تاثیر حداقلی زیست محیطی، انرژی تجدید پذیر و استفاده از منابع را به وجود بیاورند و یک اقتصاد سبز پر رونق را به پیش ببرند.
وی افزود:شهرهای پایدار می توانند یک محیط دوست داشتنی، ایمن و سبز و یک زندگی متنوع اجتماعی، فرهنگی و فکری فراهم کنند. مفهومی که از طریق الگوی شهر همگرا امکان تحقق خواهد داشت. رویکرد «شهر هم گرا SymbioCity » با استفاده از اصطلاح میان رشته ای، بر ضرورت جذب بازیگران و ابزارهای مختلف در روند توسعه شهری تاکید موکد دارد. همچنین، اصطلاحات "میان رشته ای " و "فرا رشته ای" نیز در این رویکرد مورد استفاده قرار می گیرند، که مفهوم فرارشته ای نشان دهنده رویکردی استراتژیک به تولید دانش است، که دانش علمی را با تجربه های موجود در سیاست گذاری، عمل در کسب و کار و زندگی اجتماعی ترکیب می کند و اصلاح میان رشته ایی به ترکیب بازیگران مختلف جهت حل چالش های شهری از طریق ابزار های متنوع و نوین می پردازد. معاون برنامه ریزی شهردار اصفهان ادامه داد: دراین بین یکی از ابزارهای نوین در دنیای قرن 21، هوشمند سازی است که در مفهوم آن علاوه بر ارتباط میان بازیگران مختلف شهری، به استفاده از زیرساخت های فیریکی و سایبری جهت اصلاح و باز تعریف خدمات شهری استفاده است. لذا آنچه مهم است ترکیب این ابزار با الگوی شهر همگرا جهت دستیابی به پایداری شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار