مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارش در سال زراعی جاری با 362.9 میلی‌متر در ایجرود و کمترین میزان بارش در سلطانیه با 252.7 میلی‌متر ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 10 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش 10 تا 20 میلی‌متری بارش‌ها از نیمه مهر تا نیمه آبان برای استان است، اظهار کرد: با این وجود پیش‌بینی دقیق نیازمند نزدیک شدن به زمان مقرر است، چرا که بارش‌های همرفتی نیازمند نزدیک بودن زمان مد نظر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان درصد درستی پیش‌بینی‌ها را 65 تا 70 درصد اعلام و تصریح کرد: درصد درستی این پیش‌بینی‌ها در فصول گرم از این درصد هم کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی فصلی احتمالاتی است، ادامه داد: در این پیش‌بینی‌ها نمی‌توان پیش‌بینی یقینی انجام داد و برای دریافت نتیجه بهتر باید تلفیقی از پیش‌بینی‌های فصلی، هفتگی و کوتاه مدت و روزانه و همچنین خیلی کوتاه مدت مد نظر قرار گیرد.

رحمن‌نیا در ادامه با ارائه گزارشی از میزان بارش استان با برش ماهانه و شهرستانی گفت: بیشترین میزان بارش در سال زراعی جاری با 362.9 میلی‌متر در ایجرود و کمترین میزان بارش در سلطانیه با 252.7 میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: میزان بارش شهرستان زنجان در سال زراعی جاری 263.9 میلی‌متر گزارش شده است که نسبت به بلندمدت کاهش، ولی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در مورد بارش‌های پیش‌بینی شده برای پاییز باید منتظر زمان موعد برای پیش‌بینی دقیق بود، ضمن اینکه در مورد سیل آسا بودن آن با توجه سردسیر بودن منطقه با احتیاط بیشتری اظهار نظر کرد چرا که بخشی از این بارش‌ها با توجه به شرایط جوی جامد خواهد بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار