رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵ هزار خانه مسکونی تحویل به جامعه هدف تحویل داده شد، گفت: درصدد هستیم این موضوع برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر را به صفر برسانیم.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 17 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، عبدالله کرم‌زاده، رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی امروز در آیین معارفه سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از بدو انقلاب ۵۲ وظیفه بر عهده سازمان بهزیستی نهادینه شده است، اظهار داشت: همانطور که همه افراد جامعه می‌دانند این سازمان از قبل تولد فرد تا دوره سالمندی خدمات متنوعی را ارایه می‌دهد.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جامعه هدف سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامعه مسمتری بگیران را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که در بعد خانوار ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان با ۴ رویکرد برنامه‌های خود را در دستور کار خود قرار داده و طبق این ۴ رویکرد پیش می‌رود، گفت: این ۴ رویکرد شامل مردمی‌سازی، شفافیت، کارآمدی و هوشمند‌سازی است.

کرم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر طبق اقدامات انجام شده هم اکنون تعداد مستمری بگیران این سازمان به روز شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۴۷ درصدی مسمتری بگیران این سازمان بودیم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه برای نخستین بار اورژانس اجتماعی این سازمان در ردیف اعتباری قرار گرفت، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تجهیزات و ناوگان جدیدی به سازمان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع فرزند خواندگی ادامه داد: طی پویشی که برگزار شد ۴۰۰ خانوار، فرزندانی که نیازمند به درمان بودند و شرایط معلولیت را داشتند به عنوان فرزند خواندگی قبول کردند.

کرم‌زاده با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵ هزار خانه مسکونی تحویل جامعه هدف شده است، افزود: درصدد هستیم این موضوع برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر را به صفر برسانیم.

وی به ساختار جدید سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ادغام برخی از واحد‌ها که فعالیت‌های مشترکی داشتند در این سازمان اتفاق افتاد، ضمن اینکه کار‌های جدیدی به این سازمان از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و خانه‌های خلاق اضافه شده است.

کرم‌زاده ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات کشوری در حوزه زیر ساخت فناوری قرار داده‌ایم که سازمان بتواند بحث هوشمند سازی را پیگیری کند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار