معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمده ای در تصادفات و تلفات جاده ای استان دارند.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 21 December 2023

به گزارش تابناک تبریز، جبارعلی ذاکری ظهر چهارشنبه در آئین بهره برداری از ۲۲۴۶ کامیون جدید در ناوگان باری آذربایجان شرقی با اشاره به الزامات توسعه حمل و نقل استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی استانی است که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد آن توسط بخش خصوصی اداره می شود و عبور دو کریدور بین المللی شمال به جنوب و شرق به غرب از استان جایگاه آن را در حوزه باری و مسافری خاص و خطیر می سازد. 

۱۰.۸ درصد آزاد راه‌های ایران در آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: ۱۰.۸ آزادراه های کشور در استان ماست که البته این شبکه راه ها ناپیوسته هستند و تکمیل پروژه هایی چون کریدور غرب به شرق موجب تسهیل فعالیت های حمل و نقلی استان خواهد شد و ورودی تبریز از غرب و نیز حجم بالای ترافیک بزرگراه شهید کسایی از بزرگترین مشکلات استان در حوزه حمل و نقل جاده ای هستند. 

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس داده های آماری اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمده ای در تصادفات و تلفات جاده ای استان دارند و تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه تاثیر بسزایی در بهبود این شرایط خواهد داشت. 

وی افزود: آزادراه تبریز - مرند - بازرگان نیز دیگر پروژه ای است که با تکمیل آن بار ورودی به تبریز از منطقه شمال غرب به شدت کاهش می یابد و تکمیل و بهره برداری از آزادراه مراغه - هشترود نیز موجب می شود شبکه آزادراه های آذربایجان شرقی بیش از پیش پیوسته شود. 

دستور رئیس‌جمهور برای اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه قدیمی غرب تبریز با استفاده از فایناس

ذاکری اظهار داشت: ایستگاه قطار خاوران و اتصال آن به ایستگاه قدیمی غرب تبریز موضوعی است که هم در کاهش مسافت و هم زمان حمل بار از طریق شبکه ریلی موثر خواهد بود چرا که تنها با بهره‌برداری از ایستگاه خاوران در خرداد امسال مسیر ۱۴ ساعته قبلی به ۹.۵ ساعت کاهش یافته و پیگیر اجرایی شدن دستورات رئیس جمهور برای بکارگیری از فاینانس خارجی جهت اتصال این دو ایستگاه ریلی در تبریز هستیم. 

واردات اتوبوس، مینی‌بوس و ون از منطقه آزاد ارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر استانی مصوباتی در خصوص واردات ماشین آلات و تجهیزات راهسازی، راهداری و معدنی و همچنین خودروهای حمل مسافر مانند اتوبوس و مینی بوس و ون از منطقه آزاد ارس گفت: امیدواریم با استقبال بخش خصوصی از این فرصت بیشترین استفاده را برای نوسازی و واردات خودروهای جدید به ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری استان ببریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :