سرمایه در گردش یکی از مهم ترین مشکلاتی است که شرکت های دانش بنیان فارس به آن اذعان دارند.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 23 December 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: نخستین رویداد جام رسانه در حالی در شیراز برگزار شد که این رویداد مشکل اساسی شرکت های دانش بنیان را فریاد زد.

شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس با حضور در این جام رسانه ای نسبت به بیان توانایی ها و محصولاتی که تولید کرده اند اقدام کردند اما مشکل اصلی که وجه مشترک تمامی شرکت های دانش بنیان داشتند معضل سرمایه در گردش است.

نبود صندوق های سرمایه گذاری پر ریسک یکی از مشکلاتی است که فعالین شرکت های دانش بنیان از آن گلایه مند بودند.

 

 

گفتنی است که شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس از جمله شرکت های پیشرو در تولید علم و محصولات مبتنی بر دانش های نو است اما بازاریابی و کمبود سرمایه گذار فعال در این بخش موجب شده تا این شرکت ها نتوانند نسبت به تجاری سازی محصولات خود اقدام کنند و با دارا بودن بازار محدود مصرف کننده موجب شده تا برخی از این فعالین به دنبال خروج از استان و فعالیت در سایر استان های کشور هستند.

سرمایه در گردش و بازاریابی مشکل شرکت های دانش بنیان

یکی از موضوعاتی که در توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان حائز اهمیت است موضوع توسعه بازار های هدف و افزایش سهم بازار محضولات دانش بنیان است مشکلی که در میان صحبت های فعالین شرکت های دانش بنیان به وضوح دیده می شود.

 

 

تامین مالی در شرکت های دانش بنیان ازآن جهت دارای اهمیت است که شرکت های مبتنی بر دانش های نو نسبت به تولید علم اقدام می کنند و به علت تجاری نبودن این تولیدات شاهد هستیم که سرمایه گذاران میل و علاقه ای برای سرمایه گذاری در این گونه شرکت ها ندارند.

از سویی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان فرآیند طولانی و زمان بر بوده از این رو به علت طولانی شدن فرآیند سوددهی این شرکت ها شاهد کاهش علاقه مندی این افراد برای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان هستیم.

وجود شرکت های مشابه نیز باعث شده تا برخی از فعالین شرکت های دانش بنیان نتوانند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند از این رو فرآیند سود دهی این شرکت ها نیز با تاخیر همراه خواهند شد.

دو مولفه سرمایه در گردش و بازاریابی عواملی است که شرکت های دانش بنیان فارس در آن دارای مشکل بوده و هنوز نتوانسته اند این مشکلات را برطرف کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار